فاز دوم توسعه کتابخانه عمومی شهرستان گرمی ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان اردبیل از پیشرفت فیزیکی ۳۰ درصدی فاز دوم توسعه کتابخانه عمومی شهر گرمی و بهره برداری آن تا پایان سال جاری خبرداد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل، پروانه رضاقلیزاده، با اعلام این خبر اظهار کرد: از زمان تصویب قانون تأسیس و اداره کتابخانه های عمومی کشور در سال ۸۳ تا سال ۱۴۰۰ شهرگرمی تنها مرکز شهرستان فاقد کتابخانه مسقل بود و این امر به یک مطالبه عمومی در نزد فرهیختگان و اهالی فرهنگ دوست این شهرستان مبدل شده بود.

وی افزود: با تلاش‌های صورت و اختصاص زمین توسط فرمانداری این شهرستان، احداث کتابخانه عمومی توسط بنیاد برکت با زیربنای ۲۲۵ متر مربع آغاز و آبان ماه سال ۱۴۰۰ این پروژه فرهنگی در یک طبقه به بهره برداری رسید.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان اردبیل با بیان اینکه میزان حضور مخاطبان و نیاز به توسعه بخش‌های مختلف در این کتابخانه ضروت احداث طبقه دوم را به یک امر انکار ناپذیر تبدیل کرده بود، خاطر نشان کرد: با تلاش‌های صورت بحمدالله اعتبار مورد نیاز برای تکمیل طبقه دوم شروع شده و هم اکنون با ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی، این پروژه در حال تکمیل است.

رضاقلیزاده تصریح کرد: امسال از محل اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای استان ۱۵ میلیارد ریال برای این پروژه مصوب شده و ۵ میلیارد ریال نیز از محل اعتبارات مربوط به نفت و گاز به این پروژه تخصیص یافته است.

وی اضافه کرد: با تکمیل طبقه دوم، بخش‌های جدید در این کتابخانه ایجاد و خدمات فرهنگی برای مخاطبان و دوستداران کتاب افزایش خواهد یافت.

کد خبر 768762

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.