روایت زاکانی از جزئیات پرونده کرسنت

شهردار تهران گفت: در کرسنت که یک مستندی هم تحت عنوان زالو در موردش پخش شد، ۸۰ تا ۹۰ میلیارد دلار عدم النفع و ضرر به ایران زده است و این قرارداد را آقای زنگنه در دولت آقای خاتمی امضا کرده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، علیرضا زاکانی امروز _چهارشنبه سیزدهم تیر_ در جمع دانشجویان دانشگاه اصفهان در خصوص جزئیات پرونده کرسنت با اشاره به مسیر قراردادهای نفتی دوران خاتمی گفت: خیانت بار ترین قراردادهای نفتی و گازی در دوره آقای خاتمی اتفاق افتاده است، من نمی‌دانم چطور آقای پزشکیان رویش می‌شود نام آقای خاتمی را بیاورد؟ اساس حرف من این است که چه کسی کشور را غارت کرد؟ در کرسنت که یک مستندی هم تحت عنوان زالو در موردش پخش شد، ۸۰ تا ۹۰ میلیارد دلار عدم النفع و ضرر به ایران زده است.

وی افزود: این قرارداد را آقای زنگنه در دولت آقای خاتمی امضا کرده است، در دولت آقای احمدی نژاد این دنبال شد تا فساد این قرارداد در دادگاه لاهه ثابت بشود و آن زمان من نماینده مجلس بودم و این موضوع در دادگاه لاهه در حال پیگیری بود اما دولت آقای روحانی پیش آمد و آقای روحانی قرار بود برای رأی اعتماد وزرای دولت به مجلس بیاید، من هم قرار بود به عنوان مخالف صحبت کنم و خدا را بابت این موضوع شاکرم، اما آن زمان اینگونه حرف زدن بسیار سخت بود، ما برای اینکه برویم وقت حرف زدن بگیریم، ما تا ۲ شب مباحثمان را جمع بندی کردیم، ۴ صبح بیدار شدیم و با آقای نادران و دهقان سه نفری به مجلس آمدیم، آن موقع هنوز اذان صبح نشده بود و کسی در مجلس نبود، یک کاغذ در محلی که اسامی نمایندگان موافق و مخالف را می‌نوشتند چسباندیم و اسامی خود را نوشتیم و امضا کردیم، بعد هم ایستادیم و نوبتی پای آن کاغذ پست دادیم تا کسی آن را جدا نکند.

شهردار تهران ادامه داد: ما مخالف آقای زنگنه و آخوندی بودیم، تا ساعت ۷ صبح پست دادیم، ۷ صبح کاغذ رسمی از هیئت رئیسه آمد و آن را چسباندند و ما اسامی را دوباره وارد کردیم و امضا کردیم، کار تمام شد و من مطمئن شدم که ۱۵ دقیقه سخنرانی دارم و قرار بود من در مورد آقای زنگنه صحبت کنم، من بخاطر دارم وقتی داشتم کارهایم را آماده می‌کردم تا برای سخنرانی بروم، نادران به اتاق من آمد و گفت بلند شو جمع کن برو! گفتم یعنی چه؟ گفت آقای لاریجانی بر خلاف نص صریح آئین نامه قرعه کشی کرد و تو را حذف کردند! درحالیکه ما در آئین نامه قرعه کشی نداشتیم، اما رئیس مجلس آئین نامه را زیر پا گذاشت و همه ما را با یک قرعه کشی حذف کرد! اسامی زیادی ریختند و عده‌ای هم اگرچه نامشان را به عنوان مخالف نوشته بودند اما می‌خواستند بروند آنجا وقت بگیرند.

زاکانی تصریح کرد: من رفتم ۷ دقیقه وقت گرفتم از نماینده سابق که وقتش را به من بدهد، در آن ۷ دقیقه من گفتم اگر آقای زنگنه وزیر نفت بشود ما در کرسنت باختیم، آقای روحانی گفت من دو ماه تحمل ندارم دولت داشته باشم اما زنگنه نباشد، او ژنرال من است! آقای زنگنه گفت من دو هفته‌ای مشکل را حل می‌کنم، الان سال ۱۴۰۳ است و ما سال ۱۳۹۲ صحبت کردیم، ۱۱ سال گذشته است، حاصلش این شد که ما محکوم شدیم، جریمه شدیم و الان این پرونده تبدیل به سرافکندگی برای ایران شد، اینها باید بروند محاکمه شوند نه اینکه الان سرشان را بالا بگیرند و بخواهند به صحنه بیایند.

کد خبر 768746

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.