نقش برجسته مشارکت فرهنگی در سند چشم‌انداز شهرداری قم

سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قم گفت: توجه به موضوعات مذهبی، میراثی و قومیتی با تکیه بر مشارکت مردمی سند چشم‌انداز شهرداری قم در افق ۱۴۱۴ با نگاه به مشارکت مردم و نقش مساجد دیده شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قم، سیدمحمد موسوی منش عصر امروز _چهارشنبه سیزدهم تیر_ در پنجمین سال آئین پویش مردمی سیاه‌پوشی محله‌های شهر مقدس قم که در سال همایش‌های بین‌المللی شهرداری قم به همت شهرداری قم برگزار شد، اظهار کرد: مهمترین لنگرگاه و تکیه گاه‌های سند چشم‌انداز شهرداری قم در افق ،۱۴۱۴ توجه به موضوعات مذهبی، میراثی و قومیتی با تکیه بر مشارکت مردمی است.

وی با اشاره به آغاز آئین سیاه‌پوشی شهر توسط مجموعه مدیریت شهری، افزود: بخش اعظمی از فعالیت‌های شهرداری قم در راستای جلب مشارکت مجموعه‌های فعال فرهنگی، مذهبی و مجموعه‌های مسجد محور در سطح شهر سامان داده می‌شود.

سرپرست سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری قم خاطرنشان کرد: به منظور مشارکت مجموعه‌های فرهنگی و مذهبی فعال در سطح شهر قم، برنامه‌ریزی لازم با حمایت شهردار قم و مجموعه‌های مختلف شهرداری قم انجام شده و اعتبارات لازم در راستای اهدای بسته‌های فرهنگی به مساجد پیش بینی شد.

موسوی منش ادامه داد: در همین راستا مساجد فعال در سطح شهر شناسایی شد و با تکیه بر ظرفیت مساجد آئین سیاه‌پوشی اجرایی شد.

وی گفت: مجموعه‌های فرهنگی و مذهبی در گسترش پویش "#خیمه_ای_به_وسعت_شهر" و شعار " آزادگان عالم در خیمه حسین‌اند" مشارکت کردند و آن را گسترش دادند.

سرپرست سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری قم از نمایندگان مساجد و مجموعه‌های فرهنگی و مذهبی خواست تا در معابر منتهی به مساجد بیرق‌های عزا نصب شود.

کد خبر 768719

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.