به گزارش خبرگزاری ایمنا از سیستان و بلوچستان به نقل از روابط عمومی استانداری، منصور بیجار اظهار کرد: در حال حاضر از ۸ قطعه این مسیر ریلی دو قطعه آن صد درصد به اتمام رسیده و در مسیر خاش به زاهدان روزانه قطار در حال تردد است؛ در قطعات دیگر نیز قسمتهای زیرسازی، اجرای تقاطعها، پلهای خاص، آبروها و تونلها هم حدود ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که نیاز است در اجرای روسازی و احداث ایستگاهها سرعت عملیات اجرایی افزایش یابد تا هر چه زودتر استان از این خط مهم ریلی بهرهمند شود.
وی افزود: در این طرح که حدود ۴۸ درصد توپوگرافی منطقه کوهستانی است، سبب شده در طول مسیر ۱۳۷ دستگاه پل بزرگ و ۳۸ دستگاه تونل طراحی شود که حدود ۳۵ کیلومتر از مسیر را در بر میگیرد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: راهآهن زاهدان به میلک نیز طراحی آن در ۶ قطعه به طول ۲۶۴ کیلومتر به اتمام رسیده و در حال حاضر چهار قطعه آن به پیمانکار واجد شرایط برای اجرا واگذار شده است.
بیجارگفت: پیش بینی شده اتمام این پروژه ریلی برای اتصال چابهار به میلک حدود ۳۴ هزار میلیارد تومان دیگر هزینه در برداشته باشد.
به گزارش ایمنا، مسیر ریلی چابهار – زاهدان - میلک در حال حاضر یکی از ابر پروژهای در حال اجرای کشور است که با اتمام آن کشورهای آسیای میانه و افغانستان به آبهای آزاد اقیانوسی متصل و بستر مناسب برای توسعه و رشد اقتصادی منطقه فراهم خواهد شد، پیشبینی میشود تا سال ۱۴۲۰ بیش از ۲ میلیون مسافر و ۷ میلیون تن بار از طریق این خط ریلی منتقل شود.
نظر شما