سالم‌ترین نوع انتخابات را داریم

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان اصفهان گفت: نظام جمهوری اسلامی سالم‌ترین نوع انتخابات را دارد، هیچ عنصری فعال‌تر از دانش‌آموز و معلم در آموزش‌وپرورش نیست، دانش‌آموزان را انسان‌رسانه می‌دانیم که حتی اگر شرایط شرکت در انتخابات را ندارند، می‌توانند دعوت‌کننده دیگران به مشارکت باشند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، محمدرضا ابراهیمی صبح امروز _چهارشنبه سیزدهم تیر_ در نشست دانش‌آموزان رأی اولی با مدیرکل آموزش‌وپرورش استان اصفهان اظهار کرد: یکی از جلسات اثربخش و مهم در بین جلسات متعددی که برگزار می‌شود، نشست رأی اولی‌ها است که جلسه‌ای نشاط‌بخش است، چراکه تمام کارکنان و فعالان آموزش‌وپرورش تلاش می‌کنند تا واژه تعلیم و تربیت را در دانش‌آموزان نهادینه کنند.

وی با بیان اینکه علم بی‌عمل تهدیدکننده است، افزود: منظور از تعلیم و تربیت یعنی دانش‌آموزان در ابعاد مختلف رشد کنند، آموزش تنها یکی از جنبه‌های فعالیت آموزش‌وپرورش است و درواقع پرورش دانش‌آموزان نیز دارای اهمیت ویژه‌ای است که باید مورد توجه بیشتر قرار گیرد، باید بر پرورش دانش‌آموزان توجه ویژه‌تری داشته باشیم تا با ورود دانش‌آموز به فضای دانشگاه و جامعه بتواند تعامل و ارتباط مناسب برقرار کند و تنها در یک جنبه رشد نکرده باشد.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان اصفهان عنوان کرد: یکی از ساحت‌هایی که دانش‌آموزان باید در آن به مهارت کافی دست پیدا کنند بعد علمی است، همچنین باید به دانش مالی، ذوق هنری و دیگر ابعاد شخصیتی توجه داشته باشیم، اما اغلب دروسی که در مدارس آموزش داده می‌شود، اینگونه نیست، هدف آموزش‌وپرورش تحت سند تحول بنیادین، رساندن دانش‌آموز به درجاتی از حیات طیبه است، مسیری که انسان به سمت کمال در آن قدم بر می‌دارد، اقدامات مؤثری نیز در این راستا انجام شده است، اما هنوز با نقطه مطلوب فاصله داریم.

ابراهیمی ادامه داد: دین اسلام و آموزه‌های دینی برای کوچک‌ترین شیوه معاشرت تا بزرگ‌ترین شیوه رفتارها برنامه دارد و الگوهایی را ارائه داده است، بنابراین برای فعالیت‌های کلان اجتماعی نیز برنامه دارد، اما مشکل اینجاست که نتوانستیم متناسب با آن عمل کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در هر زمینه‌ای به نسل جوان و نوجوان اعتماد کردیم، شکست نخوردیم و ضرر نکردیم، برای مثال در جنگ دفاع مقدس، حاکمیت بر این نسل حساب ویژه‌ای باز کرد و رویدادی تاریخی رقم خورد، اما بعد از چندین سال دیدگاه‌ها نسبت به نسل نوجوان و جوان تغییر پیدا کرد و همین امر سبب شد افراد این نسل رشد همه جانبه نداشته باشند و استعدادهای آن‌ها را نادیده گرفتیم.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان اصفهان با بیان اینکه باید در انتخابات معلمان دقت لازم را داشته باشیم، اضافه کرد: همچنین محتوای کتب درسی باید بگونه‌ای تنظیم شود که معلم علاوه بر داشتن زمان کافی برای تدریس بتواند پیرو محتواهای درسی آموزش لازم را ارائه دهد که در این جهت اقدامات مؤثری انجام شده است، اما کافی نیست و دانشگاه فرهنگیان مسئولیت تربیت و پرورش معلمان را برعهده گرفته است و باید منتظر خروجی آن باشیم.

ابراهیمی با اشاره به اینکه رأی دادن هم تکلیف و هم حق است، تاکید کرد: نظام جمهوری اسلامی سالم‌ترین نوع انتخابات را دارد، هیچ عنصری فعال‌تر از دانش‌آموز و معلمان در آموزش‌وپرورش نیست، دانش‌آموزان را انسان‌رسانه می‌دانیم که حتی اگر شرایط شرکت در انتخابات را ندارند، می‌توانند دعوت‌کننده دیگران به مشارکت باشند، اگر بخواهیم جامعه پر تلاش و محرک باشد نیاز به مشارکت مردم در انتخابات ریاست جمهوری است و باید تلاش کنیم حضورمان در انتخابات گسترده‌تر و پرشورتر باشد.

وی با بیان اینکه هدف این است دین خدا تقویت شود و خون شهدای گرامی از دفاع مقدس تاکنون پایمال نشود، گفت: هیئت‌های دانش‌آموزی بسیار مهم هستند و انقلاب اسلامی نیز مدیون فعالیت هیئت‌های مذهبی است، بگونه‌ای که زمانی که هیئت‌ها فعال بودند، انقلاب جانی تازه می‌گرفت، همچنین به دلیل اینکه هیئت‌های دانش‌آموزی مردمی است و ریشه در آموزه‌های دینی دارد دارای اهمیت ویژه‌ای است.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان اصفهان افزود: امیدوار هستیم این جلسات ادامه پیدا کند و باید تلاش کنیم حضور حداکثری را رقم بزنیم تا در کنار آن حضور کیفی صورت بگیرد و نامزد شایسته و مردمی ریاست جمهوری کشور را به دست بگیرد.

کد خبر 768694

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.