پاریس بدون گردشگر در بحبوحه بازی‌های المپیک

بازی‌های المپیک تأثیر معکوسی بر صنعت گردشگری و هتل‌داری پاریس داشته است و به‌ نظر می‌رسد هزینه‌های بالا در کنار گرمای شدید و رویدادهای سخت آب‌وهوایی گردشگران را از رزرو هتل در این شهر برای بازی‌ها منصرف کرده است.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، صنعت هتل‌داری در پاریس که انتظار می‌رود تابستانی رکوردشکن را از حیث تعداد گردشگر داشته باشد، نگران‌کننده شده است، زیرا در آستانه بازی‌های المپیک تابستانی نرخ اکوپنسی پایینی (پُر بودن اتاق) را تجربه می‌کند.

این نرخ که در جولای گذشته به‌طور متوسط ۹۰.۷ درصد بود، به‌طور تقریبی ۲۵ درصد نسبت به سال‌های گذشته کاهش پیدا کرده است، به این ترتیب برای مثال هتلی با ۱۰۰ اتاق که سال‌های گذشته هر شب کمتر از ۱۰ اتاق خالی داشت، در طول المپیک ۲۰۲۴ بیش از ۴۰ اتاق در دسترس دارد.

پاریس بدون گردشگر در بحبوحه بازی‌های المپیک

به‌نظر می‌رسد گردشگران در بحبوحه بازی‌های المپیک به پایتخت فرانسه پشت کرده‌اند، چراکه به‌رغم نزدیک شدن به زمان برگزاری بازی‌ها، هتل‌های پاریس با تقاضای پایین برای اتاق مواجه هستند. ژوئن سال جاری برای این صنعت هیچ شباهتی به سال‌ها و حتی ماه‌های قبل خود نداشت و بعضی از هتل‌ها در مقایسه با حداقل ۸۰ درصد از سال‌های اخیر، تنها نیمه پر بودند.

پاریس بدون گردشگر در بحبوحه بازی‌های المپیک

متخصصان گردشگری و هتل‌داری شهر امیدوارند، در حالی که کمتر از یک ماه به آغاز بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ زمان باقی است، این بحران با تأثیر بازی‌ها بر رزروهای فصل‌های آینده جبران شود، با این حال به‌نظر می‌رسد بازی‌های المپیک نتیجه معکوس داشته، چراکه همه چیز بسیار گران است.

مسئولان شهری پاریس اعلام کرده‌اند که در طول بازی‌ها محدودیت‌های ترافیکی سختگیرانه‌تر، قیمت بلیت مترو و مالیات گردشگران سه برابر می‌شود که بدون شک این امر نقش بسزایی در افول وضعیت گردشگری حاضر در شهر دارد. علاوه بر این شرایط آب‌وهوایی سخت و گرمای شدید موجب شده است که افراد کمتری برای تماشای بازی‌ها اشتیاق نشان دهند.

به عبارت ساده‌تر پاریس در شرایطی که به واسطه تعطیلات تابستانی و نزدیک بودن به آغاز بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ باید مملو از گردشگر باشد، بیش از اندازه ساکت است و بسیاری از گردشگران در انتظار تخفیف‌هایی لحظه آخری و کاهش بیشتر قیمت‌ها از رزرو هتل در این شهر خودداری کرده‌اند؛ به این ترتیب انتظار می‌رود اکثر گردشگران در طول بازی‌های تابستانی که بین بیست‌وششم جولای تا یازدهم آگوست برگزار می‌شود، محلی یا داخلی باشند.

پاریس بدون گردشگر در بحبوحه بازی‌های المپیک

کد خبر 768662

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.