تفاهم‌نامه خواهرخواندگی اصفهان با استانبول امضا می‌شود

شهردار اصفهان گفت: امضای تفاهم‌نامه خواهرخواندگی میان اصفهان و استانبول بسیار ضروری است و این تفاهم‌نامه موجب افزایش مراودات بین این دو شهر می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، علی قاسم‌زاده در دیدار با اکرم امام‌اوغلو، شهردار استانبول در محل ساختمان مرکزی شهرداری استانبول با تاکید بر تمایل شهرداری اصفهان برای همکاری و تبادل تجربیات با شهرداری استانبول اظهار کرد: شهرداری این کلان‌شهر برای توسعه ارتباطات و تبادل تجربیات با شهر استانبول به‌ویژه در زمینه‌هایی همچون حمل‌ونقل سازگار با محیط زیست، مدیریت زباله و خدمات شهری علاقه‌مند است.

وی با تشریح ظرفیت‌های شهر اصفهان به‌عنوان یکی از بزرگترین مناطق صنعتی و گردشگری جمهوری اسلامی ایران افزود: قرابت بسیار زیادی بین دو شهر اصفهان و استانبول وجود دارد، از این‌رو ارائه پیشنهاد امضای تفاهم‌نامه خواهرخواندگی میان این دو شهر اهمیت زیادی دارد.

شهردار اصفهان تصریح کرد: امضای تفاهم‌نامه خواهرخواندگی میان اصفهان و استانبول ضروری است و این تفاهم‌نامه موجب افزایش مراودات بین دو شهر خواهد شد.

هیئتی از استانبول برای حضور در سیزدهمین نمایشگاه مدیریت شهری در اصفهان اعزام می‌شود

اکرم امام‌اوغلو، شهردار استانبول در این دیدار ضمن تسلیت شهادت رئیس‌جمهور شهید و هیئت همراه و با ابراز علاقه‌مندی و حمایت از توسعه همکاری‌های شهری در زمینه‌های مورد نظر بین دو شهر اصفهان و استانبول اظهار کرد: مناسبات این دو کشور تاریخ بسیار طولانی دارد و این موضوع وسیله‌ای برای تقویت ارتباطات و همکاری‌ها در همه زمینه‌های مورد علاقه دو طرف است.

وی با اشاره به تشریح برگزاری سیزدهمین نمایشگاه مدیریت شهری در اصفهان (طی روزهای هفتم تا دهم آگوست ۲۰۲۴ برابر با هفدهم تا بیستم مرداد ۱۴۰۳) از سوی شهردار اصفهان افزود: شهرداری استانبول آماده اعزام هیئتی برای حضور در نمایشگاه جامع مدیریت شهری در اصفهان است.

شهردار استانبول تصریح کرد: نتیجه این سفر برای افزایش ارتباطات دو شهر اصفهان و استانبول بسیار مهم است.

به گزارش ایمنا، در این دیدار امام‌اوغلو، شهردار استانبول از پیشبرد پیگیری‌ها برای امضای یادداشت تفاهم‌نامه خواهرخواندگی بین دو شهر اصفهان و استانبول استقبال کرد.

کد خبر 768623

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.