تسهیل تماشای فیلم برای خانواده‌ها کنار فرزندان در جشنواره بین‌المللی فیلم کودک

دبیر سی‌وششمین جشنواره فیلم کودک با اشاره به تصمیمات ستاد جشنواره برای تسهیل شرایط تماشای خانوادگی فیلم در کنار بچه‌ها، از حضور نوجوانان فیلم‌ساز برگزیده ادوار قبل المپیاد فیلم‌سازی نوجوانان در رقابت‌های سال جاری استقبال کرد و به دبیرخانه جشنواره ماموریت داد سازوکار لازم برای این حضور را فراهم کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از امور ارتباطات و اطلاع‌رسانی سی و ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان، مجید زین‌العابدین در دومین نشست ستاد برگزاری این جشنواره اظهار کرد: با تفاهم میان بنیاد سینمایی فارابی و شهرداری اصفهان، سال جاری نیز جشنواره در شهر اصفهان برگزار می‌شود و با برنامه‌ریزی جدید برای المپیاد فیلم‌سازی نوجوانان به فاصله دو هفته قبل از جشنواره، مقدمه افتتاحیه این جشنواره خواهد بود.

وی افزود: سال جاری شرایطی فراهم شده است تا نوجوانان فیلم‌ساز برگزیده هفتمین دوره المپیاد فیلمسازی نوجوانان، در جشنواره حضور یابند و فیلم‌های ساخته شده توسط آن‌ها امکان رقابت با سایر آثار را پیدا کنند.

دبیر سی‌وششمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان لزوم تقویت نقاط قوت و رفع نواقص دوره پیشین جشنواره را از سوی هر دو ستاد اجرایی تهران و اصفهان ضروری دانست و عنوان کرد: واقعیت این است با وجود همه گام‌های مثبت برای سینمای کودک و نوجوان در ادوار گذشته، این سینما به‌شدت نحیف و نیازمند برنامه‌ریزی راهبردی برای حمایت است.

زین‌العابدین گفت: اعتبارات فرهنگی مناسبی باید برای این سینما تخصیص داده شود.

بررسی و تصویب شرایط حضور فیلم‌ها در بخش بین‌الملل جشنواره سی‌وششم، تسهیل شرایط تماشای فیلم برای خانواده‌ها در کنار کودکان و نوجوانان حاضر در جشنواره و ایجاد سازوکارهای تشویقی برای حمایت از فیلم‌های ایرانی برگزیده جشنواره در مرحله اکران عمومی آنها از جمله مواردی بود که در دومین نشست ستاد برگزاری جشنواره مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

به گزارش ایمنا، سی‌وششمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان با دبیری مجید زین‌العابدین از چهاردهم تا نوزدهم مهر سال جاری در اصفهان برگزار خواهد شد.

کد خبر 768621

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.