اجرای  ۷۰۰ میلیارد تومان پروژه‌ مشارکتی در منطقه ۹ اصفهان

مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان گفت: در حال حاضر پروژه‌های مشارکتی به ارزش ۷۰۰ میلیارد تومان در این منطقه اجرا می‌شود. 

سلمان قاضی‌عسگر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه دو نوع پروژه سرمایه‌گذاری وجود دارد، اظهار کرد: یکی ایجاد بستر سرمایه‌گذاری مناسب توسط بخش خصوصی که زمین، ساخت و درآمد از خودشان است و شهرداری از عوارض قانونی درآمد به‌دست می‌آورد، نوع دوم مشارکت اموال شهرداری با مردم است، پروژه‌های مشارکتی خوبی در نوع دوم در حال انجام است.

وی افزود: در خیابان قدس دو پروژه داریم که زمین و پروانه از شهرداری و ساخت از شریک است، همچنین در خیابان کهندژ، خیابان آتشگاه جنب منارجنبان پروژه دفتر تجاری و پروژه‌های مشابه دیگری که آماده سرمایه‌گذاری است.

مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان با بیان اینکه در نوع دوم با پیگیری و تصویب گستره‌های ویژه بستر مناسبی برای سرمایه‌گذاری مردم فراهم شد، تصریح کرد: با پیگیری که در حال حاضر انجام می‌شود، باغات و اراضی کشاورزی داخل محدوده ظرفیت خوبی برای سرمایه‌گذاری است؛ درواقع زمین‌هایی که در این محدوده قفل بود و مردم بلاتکلیف بودند، ۵۰ درصد آن با گستره ویژه رفع شد و مابقی پیگیری می‌شود و تا آبان به نتیجه می‌رسد.

قاضی‌عسگر با بیان اینکه مشارکت سه‌جانبه را در منطقه راه‌اندازی کردیم، گفت: زمین از مردم، پروانه از شهرداری و ساخت با شریک است، درواقع شخصی زمین دارد، اما پول ندارد و دیگری برعکس، در شهرداری با مردم صحبت می‌شود، مالک و سرمایه‌گذار را با هم مرتبط می‌کنیم و پروانه را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهیم و شریک این دو نفر در احداث می‌شویم.

وی با بیان اینکه از طریق مشارکت سه‌جانبه زمین‌های بایر تعیین تکلیف و شخص صاحب آپارتمان مناسب با استانداردهای کافی می‌شود، ادامه داد: این دو روش در منطقه ۹ انجام شده است.

مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان با بیان اینکه مورد بعدی که از سه سال گذشته تا کنون در حال پیگیری آن هستم، احداث پل عابر پیاده مکانیزه مشارکتی است، افزود: در آتشگاه اولین فراخوان اعلام شد، بخش خصوصی پل عابر پیاده مکانیزه، پله برقی یا آسانسور را احداث می‌کند و براساس محاسبات از تابلوی تبلیغات پیشانی پل در دو طرف استفاده می‌کند، شهرداری هزینه‌ای پرداخت نمی‌کند، علاوه بر این پروژه در کمترین زمان اجرا می‌شود و پس از اتمام مدت پل و سازه‌ها تحویل شهرداری می‌شود و تا سالیان بعد استفاده می‌کند.

قاضی‌عسگر با تاکید بر اینکه سه نوع پروژه مشارکتی در منطقه ۹ انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: در حال حاضر به ارزش ۷۰۰ میلیارد تومان پروژه‌های مشارکتی در این منطقه اجرا می‌شود.

کد خبر 768611

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.