ساخت مدرسه و مسجد در ۱۶ سایت مسکن مهر استان سمنان

مدیرکل راه و شهرسازی استان سمنان از ساخت مدرسه و مسجد در ۱۶ سایت مسکن مهر استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سمنان و به نقل از روابط‌عمومی راه و شهرسازی استان سمنان، سیدمحمد حسینی طباطبایی از در دست اجرا بودن ساخت بیش از ۲۱ هزار واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در این استان خبر داد و اظهار کرد: پروژه‌های نهضت ملی مسکن در قالب ۱۶ سایت مسکن مهر در استان در حال انجام است.

وی با تاکید بر راه‌اندازی واحدهای تجاری و فرهنگی موردنیاز در این سایت‌ها، افزود: در هر کدام از سایت‌ها علاوه‌بر مراکز تجاری، اراضی موردنیاز برای ساخت دو باب مدرسه و یک مسجد تأمین شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان سمنان خاطرنشان کرد: راه و شهرسازی استان یک‌سوم اعتبارات موردنیاز برای ایجاد زیرساخت‌های رفاهی و خدماتی مجتمع‌های مسکن مهر نظیر را تأمین و به دستگاه‌های خدمات‌رسانی همچون آب‌وفاضلاب، برق منطقه‌ای و توزیع برق تخصیص داده است.

حسینی طباطبایی با بیان اینکه بر اساس قانون و بخشنامه راه و شهرسازی هزینه‌های ایجاد خدمات زیربنایی در اراضی نهضت ملی مسکن به‌صورت یک‌سوم برعهده صندوق توسعه ملی زمین و مسکن و دستگاه‌های خدمات‌رسان است، تصریح کرد: با تلاش همکاران ما فرایند آماده‌سازی و اجرای خدمات زیربنایی در بسیاری از سایت‌های انجام شده یا در حال انجام است.

وی از تخصیص اعتباری بالغ‌بر ۱۰۰ میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان در سال ۱۴۰۲ خبر داد و افزود: اعتبارات مربوط به این بخش در سال جدید پیش‌بینی شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان سمنان از تأمین زمین برای ساخت واحدهای این پروژه در دو شهر سمنان و دامغان خبر داد و گفت: مشکل زمین در این دو شهر برطرف و اراضی برای ساخت پروژه‌ها تأمین شده است.

حسینی‌طباطبایی با اشاره به کمبود اراضی در شهرستان دامغان، اظهار کرد: با تأمین زمین‌های دو طرح ۵۹ هکتاری و ۴۵ هکتاری، مشکل زمین در دامغان حل شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان سمنان در ادامه از تأمین ۱۸۰۰ هکتار زمین برای ساخت مسکن مهر در ایوانکی خبر داد و خاطرنشان کرد: با توجه به کمبود اراضی دولتی در شهر گرمسار، رایزنی‌هایی برای تأمین زمین از بخش خصوصی شده است و اراضی مورد نیاز به‌زودی برای آماده‌سازی تحویل راه و شهرسازی می‌شود.

وی با اشاره به آماده‌سازی اراضی طرح نهضت ملی مسکن در سمنان و دامغان، تصریح کرد: با توجه به آماده‌سازی اراضی فرایند تحویل زمین‌ها با مشمولان و واجدان شرایط به‌تازگی آغاز شده است و در هفته گذشته، اراضی به ۱۲۰۰ نفر تحویل شد.

حسینی‌طباطبایی از تأمین زمین برای طرح‌های جوانی جمعیت و ایثارگران در استان خبر داد و گفت: در قالب طرح جوانی جمعیت، زمین به ۵۱۳ خانوار واگذار شده است، ضمن اینکه زمین به ۴۰۰ خانواده ایثارگر واجد شرایط در استان نیز تحویل شد.

کد خبر 768592

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.