تاریخ اعلام نتایج امتحانات نهایی دوازدهم / ۱۸۰۰ پرونده تقلب به هیئت بدوی ارسال شد

بیستم تیر اعلام نتیجه قطعی امتحانات نهایی پایه دوازدهم صورت می‌گیرد و دانش‌آموزان می‌توانند کارنامه پایه دوازدهم خود را که حاوی نتیجه اولیه است _شنبه شانزدهم تیر_ مشاهده کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، طی سال جاری امتحانات سه پایه دهم، یازدهم و دوازدهم دوره دوم متوسطه و دروس ریاضی و علوم پایه ششم و علوم، ریاضی و فارسی پایه نهم متوسطه به صورت نهایی برگزار شد.

آزمون‌های نهایی خرداد دانش‌آموزان دوره دوم متوسطه بر اساس اعلام مسئولان قرار بود از سی‌ام اردیبهشت آغاز شود، اما پس از چند روز تأخیر، از روز پنجم خرداد با حضور حدود دو میلیون داوطلب کلید خورد و برای پایه دهم و دوازدهم تا پایان خرداد و پایه یازدهم تا چهارم تیر ادامه داشت.

اکنون نیز بر اساس اعلام محسن زارعی، معاون وزیر آموزش‌وپرورش، بیستم تیر اعلام نتیجه قطعی امتحانات نهایی پایه دوازدهم صورت می‌گیرد و دانش‌آموزان می‌توانند کارنامه پایه دوازدهم خود را که حاوی نتیجه اولیه است _شنبه شانزدهم تیر_ مشاهده کنند.

دانش‌آموزان پس از مشاهده نتیجه برای اعتراض و درخواست بررسی مجدد، سه روز فرصت دارند و پس از ثبت اعتراض دانش‌آموزان برگه امتحان نهایی برای تصحیح چهارم ارسال می‌شود و معلمی جدید این کار را انجام می‌دهد و نظر او به‌عنوان نظر نهایی پذیرفته خواهد شد و قابل بررسی مجدد نیست.

بر همین اساس در خرداد ۱۴۰۳، ۱۸۰۰ پرونده تقلب به هیئت بدوی ارسال شده است و بعضی تقلب‌ها همچون همراه داشتن جزوه، یادداشت و نگاه به برگه کنار دستی یا موضوعات مهم‌تر همچون انتشار سوالات است که ۴۲ نفر بودند و همگی هم شناسایی شدند و هیئت تخلفات برای صدور رأی این افراد، آرای سنگین همچون سه تا ۱۰ سال محرومیت در نظر گرفته است.

کد خبر 768582

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.