تامین زمین ۲۸ هزار واحد مسکن ملی در کردستان

مدیرکل راه و شهرسازی استان کردستان گفت: آنچه وظیفه استان برای تامین زمین طرح نهضت ملی مسکن بوده است، انجام شده و زمین ۲۸ هزار واحد تاکنون تامین شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان، جهانگیر الیاسی صبح امروز _چهارشنبه سیزدهم تیر_ در جلسه تشریح اقدامات طرح نهضت ملی مسکن در استان اظهار کرد: در دولت‌های نهم تا دوازدهم در زمینه مسکن مهر ۳۴ هزار و ۲۲۱ واحد ساخته شده، اما در دولت سیزدهم تعهد ما ۳۷ هزار و ۱۹۰ واحد است.

وی افزود: آنچه وظیفه ما برای تأمین زمین در استان بوده انجام شده و زمین ۲۸ هزار واحد تاکنون تأمین و آماده شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کردستان با اشاره به احداث سه شهرک مسکونی جدید در استان، خاطرنشان کرد: ۴۴۰ هکتار زمین جدید نیز برای شهر سقز مصوب خواهد شد.

الیاسی با بیان اینکه حمایت از نوسازی بافت فرسوده یکی از اقدامات خوب این دولت بوده است، تصریح کرد: بسته‌های تشویقی نوزده‌گانه نیز برای سرمایه‌گذاران در نظر گرفته شده تا برای نوسازی بافت فرسوده سوق پیدا کنند.

وی اضافه کرد: در سال ۱۴۰۱ حدود ۸۳۳ واحد، در سال ۱۴۰۲ بالغ بر ۱۷۴۰ واحد و در سال ۱۴۰۳ نیز ۱۱۸۷ واحد در استان در حوزه بافت فرسوده نوسازی شده‌اند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کردستان در مورد سهمیه قیر اختصاص داده شده به استان گفت: سال ۱۴۰۰ حدود ۲۴۲۹ تن، در سال ۱۴۰۱ بالغ بر ۱۷۵۰ تن و در سال گذشته نیز ۲۰۰۰ تن قیر به استان تخصیص یافته است.

الیاسی با اشاره به وجود ۷۵۰۰ خانه خالی در استان کردستان افزود: این واحدها مورد رصد قرار گرفته و پرونده مالیاتی برای آن‌ها تشکیل شده است.

کد خبر 768573

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.