صعود ترکیه با دبل دمیرال

تیم فوتبال ترکیه موفق شد در مرحله یک هشتم نهایی یورو ۲۰۲۴ اتریش را شکست دهد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، در چارچوب رقابت‌های مرحله یک هشتم نهایی یورو ۲۰۲۴ دو تیم اتریش و ترکیه شب گذشته به مصاف یکدیگر رفتند.

جدال این دو تیم با نتیجه دو بر یک به سود ترکیه به پایان رسید.

مرحله یک هشتم نهایی یورو ۲۰۲۴

دیدار تیم‌های اتریش و ترکیه

ورزشگاه: ردبول آرنا

داور: آرتور سوارس

اخطار: کوکو (دقیقه ۱۱) ترکیه، رومانو اشمید (دقیقه ۳۸) اتریش، یوکسک (دقیقه ۴۳) ترکیه، فلیپ لینهارت (دقیقه ۵۳) اتریش

گل‌ها: مریح دمیرال (دقیقه ۱ و ۵۹) ترکیه، مایکل گرگوریش (دقیقه ۶۶) اتریش

شرح گل‌ها:

دقیقه ۱ _ کرنر به سود ترکیه اعلام شد و دمیح میرال در شلوغی محوطه جریمه اتریش با یک ضربه بغل پا نخستین گل تیم خود را به ثمر رساند.

دقیقه ۵۹_ دمیرال به ضربه سر ارسال کوکچو را تبدیل به گل کرد.

دقیقه ۶۶ _ اعلام کرنر به سود اتریش موجب شد گرگوریش با یک ضربه بغل پا در شلوغی محوطه جریمه ترکیه گل نخست تیم خود را به ثمر برساند.

ترکیب اولیه تیم ترکیه:

گونوک، کادی‌اوغلو، دمیرال، بارداکچی، مولدور، آیهان، ‏یوکسک، ییلدیز، کوکجو، ییلماز، گولر

سرمربی: مونتلا

ترکیب اولیه تیم اتریش:

پنتز، پوش، دانسو، لاین‌هارت، موونه، لایمر، زیوالد، ‏اشمید، باومگارتنر، سابیتزر، آرناتوویچ

سرمربی: رانگنیک

شرح بازی:

آخرین جدال مرحله یک هشتم نهایی یورو ۲۰۲۴ با برتری زود هنگام ترکیه آغاز شد.

شاگردان مونتلا ثانیه‌هایی پس از به صدا در آمدن سوت شروع بازی حمله‌ای را به سمت دروازه اتریش تدارک دیدند که حاصل آن یک کرنر بود.

در دقیقه یک مریح دمیرال از شلوغی محوطه جریمه اتریش و ناهماهنگی مدافعان این تیم نهایت استفاده را برد و با یک ضربه بغل پا نخستین گل تیم خود را به ثمر رساند.

این دیدار که از همان ابتدا هجومی بود در دقیقه سه، موقعیت جدی دیگری را به‌خود دید، درست جایی که سابیترز با یک شوت قصد داشت گل تساوی را به ثمر برساند، اما ضربه او به شکلی خطرناک از کنار دروازه ترکیه بیرون رفت.

نکته جالب توجه این است که پس از این دو موقعیت آتش حمله هر دو تیم فروکش کرد و بازیکنان سعی داشتند توپ و میدان را در اختیار بگیرند.

نیمه نخست این جدال پس از دقایق ابتدایی کم‌موقعیت دنبال شد و در سی دقیقه پایانی شاهد چرخش توپ در میانه میدان و کارهای ترکیبی بازیکنان بودیم.
به‌همین دلیل رویارویی دو تیم در نیمه نخست با پیروزی یک بر صفر ترکیه به پایان رسید.

نیمه دوم به مراتب هجومی‌تر از ۴۵ دقیقه ابتدایی دنبال شد، چراکه اتریش با هدف جبران گل خورده پا به میدان گذاشت و ترکیه نیز به دنبال افزایش اختلاف گل بود.

شاگردان مونتلا همچون نیمه نخست خیلی زود موفق شدند دومین گل خود را به ثمر برسانند.

مریح دمیرال در دقیقه ۵۹ درست جایی که داور به سود ترکیه کرنر اعلام کرده بود، موفق شد با یک ضربه سر دومین گل خود و ترکیه را به ثمر برساند.

پس از اینکه اختلاف نتیجه به دو گل رسید بازیکنان اتریش سبکی هجومی را در پیش گرفتند تا بتوانند گل‌های خورده را جبران کنند به همین دلیل موقعیت‌های نصفه‌ونیمه‌ای را روی دروازه حریف خود ایجاد کردند که البته هیچ‌کدام از آن‌ها راه به چارچوب دروازه ترکیه نداشت.

در نهایت تلاش شاگردان رانگنیک در دقیقه ۶۶ جواب داد و گرگوریش موفق شد با یک ضربه بغل پا در شلوغی محوطه جریمه ترکیه نخستین گل تیم خود را به ثمر برساند.

در ادامه هر دو تیم یک بازی پایاپای را از خود به نمایش گذاشتند و بیشتر شاهد چرخش توپ در میانه میدان بودیم تا اینکه در دقیقه ۷۹ سابیترز موقعیت خوب گلزنی برای اتریش را در نزدیکی محوطه جریمه ترکیه از دست داد.

ده دقیقه جدال دو تیم بدون موقعیت ویژه‌ای دنبال شد و در نهایت این مسابقه با نتیجه دو بر یک به سود ترکیه به پایان رسید.

کد خبر 768529

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.