هلند خود را به یک چهارم رساند

تیم فوتبال هلند در مرحله یک هشتم نهایی یورو ۲۰۲۴ موفق شد رومانی را از پیش‌رو بردارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، در چارچوب رقابت‌های مرحله یک هشتم نهایی یورو ۲۰۲۴ دو تیم هلند و رومانی از ساعت ۱۹:۳۰ به مصاف یکدیگر رفتند.

جدال این دو تیم با نتیجه سه بر صفر به سود هلند به پایان رسید.

مرحله یک هشتم نهایی یورو ۲۰۲۴

دیدار تیم‌های هلند و رومانی

ورزشگاه: آلیانز آرنا

داور: فلیکس وایر

اخطار: ماریوس مارین (دقیقه ۶۷) هلند

اخراج:

گل‌ها: گودی خاکپو (دقیقه ۲۰) هلند، دونیل مالن (دقیقه ۸۲ و ۲+۹۰) هلند

شرح گل‌ها:

دقیقه ۲۰ _ گودی خاکپو با حرکت پا به توپ خود هلند را در موقعیت گلزنی قرار داد و در نهایت با یک ضربه سنگین نخستین گل تیم خود را به ثمر رساند.

دقیقه ۸۲ _ مالن پاس رو به عقب گاکپو در محوطه جریمه را تبدیل به گل کرد.

دقیقه ۲+۹۰ _ مالن با توپ ربایی خود هلند را در موقعیت گلزنی قرار داد و در نهایت حرکت پا به توپ خود را با یک شوت تماشایی تبدیل به گل کرد.

ترکیب اولیه تیم هلند:

برت فربروگن، ناتان آکه، ویرجیل فن دایک، استفان دی فرای، دنزل دامفریز، تیجانی رایندرز، جردی شوتن، ژاوی سیمونز، کودی گاکپو، ممفیس دیپای و استیون برگواین

سرمربی: کومان

ترکیب اولیه تیم رومانی:

فلورین نیتا، آندری راتیو، رادو دراگوسین، آندری بورکا، واسیلی موگوس، ماریوس مارین، دنیس من، رضوان مارین، نیکولای استانچیو، یانیس هاجی، دنیس دراگوش

سرمربی: یوردانسکو

نکات ویژه:

دقیقه ۶۳ _ گودی خاکپو برای دومین بار دروازه تیم رومانی را باز کرد، اما گل این بازیکن پس از بررسی VAR مردود اعلام شد.

شرح بازی:

این جدال آرام و کم موقعیت آغاز شد و به نظر می‌رسید که هر دو تیم قصد دارند ابتدا یکدیگر را محک بزنند، اما طولی نکشید که گودی خاکپو با حرکت انفرادی و پا به توپ خود فرصت گلزنی را برای هلند فراهم کرد.

این بازیکن در دقیقه ۱۹ با حرکت انفرادی و شوت زیبای خود دروازه رومانی را باز کرد تا شاگردان کومان خیلی زود نبض بازی را در دست بگیرند.

پس از به ثمر رسیدن گل اول رومانی سعی در جبران نتیجه بازی داشت، اما بازیکنان این تیم در رسیدن به دروازه هلند ناموفق بودند.

در دقیقه ۲۵ ضربه سر خطرناک دیفرای بار دیگر دروازه رومانی را تهدید کرد که البته توپ این بازیکن از کنار دروازه بیرون رفت‌.

پس از آن در دقیقه ۳۵ دپای و رایندرز یک موقعیت خوب را برای هلند ایجاد کردند، اما تعلل رایندرز موجب شد این فرصت نیز برای لاله‌های نارنجی ثمری را در پی نداشته باشد.

حملات هلند به سمت دروازه رومانی در نیمه اول ادامه‌دار بود، اما شوت ژاوی سیمونز در دقیقه ۴۳ راه به چارچوب دروازه حریف نداشت.

در نیمه دوم نیز شاگردان کومان تیم برتر میدان بودند و دپای در دقیقه ۵۰ نخستین موقعیت خطرناک هلند را ایجاد کرد که البته شوت این بازیکن با اختلاف اندک از کنار دروازه حریف بیرون رفت.

رومانی در این نیمه نیز حرفی برای گفتن نداشت و تیرک دروازه این تیم در دقیقه ۵۷ توسط فن‌دایک به لرزه درآمد.

بازیکنان هلند در ۴۵ دقیقه دوم مسابقه توپ و میدان را در اختیار گرفته بودند و یکی پس از دیگری حمله‌های متعددی را روی دروازه حریف خود ایجاد می‌کردند، اما هیچکدام از آن‌ها نتیجه‌ای را در پی نداشت.

هرچند دونیل مالن در دقیقه ۸۲ دومین گل لاله‌های نارنجی را به ثمر رساند و در دقیقه ۲+۹۰ نیز با دبل خود یک پیروزی پر گل را برای هلند رقم زد.

در نهایت این جدال با برتری شاگردان کومان به پایان رسید.

کد خبر 768514

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.