شرکت کاشی اصفهان به چرخه بازگشت

در جریان نهضت احیا واحدهای تولیدی نیمه فعال و راکد، شرکت کاشی اصفهان با حضور وزیر کشور به چرخه تولید بازگشت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری اصفهان، در جریان سفر یک روزه احمد وحیدی وزیر کشور به اصفهان شرکت کاشی اصفهان پس از سال‌ها توقف و نارضایتی کارگران به چرخه تولید بازگشت.

این شرکت یکی از مجموعه‌های تولیدی استان اصفهان است که علی رغم توقف و بحران، در نهضت بازگشت مجموعه‌های تولیدی در دولت سیزدهم به احیا شد و در مسیر خدمت قرار گرفت.

شرکت کاشی در سال ۱۳۵۳ به صورت شرکت سهامی خاص با ظرفیت تولید ۴ میلیون متر مربع تأسیس و در سال ۱۳۶۸ به شرکت سهامی عام تبدیل و پنج سال بعد در بورس اوراق بهادار پذیرفته شد.

شرکت مذکور از سال ۱۳۹۳ به دلیل اختلاف نظر سهامداران دچار بحران و سال ۱۳۹۵ متوقف شد البته پس از دو سال در سال ۱۳۹۷ مجدداً وارد مدار تولید شده و مجدداً در سال ۱۴۰۰ درگیر بحران و متوقف شد.

با توجه به شکایت و نارضایتی کارگران این مجموعه، ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان اصفهان در قالب نهضت احیا واحدهای تولیدی راکد و نیمه فعال به موضوع این کارخانه ورود کرد تا بار دیگر کاشی اصفهان به چرخه فعالیت بازگردد.

ده‌ها نشست با حضور سرمایه‌گذاران، نمایندگان کارگران و مسئولان استانی در راستای رفع مشکل این مجموعه برگزار شد و خوشبختانه با همراهی و همکاری بخش خصوصی و دولت و با ورود سرمایه‌گذار جدید در مجموعه اورهال شرکت آغاز و نخستین خط تولید این کارخانه در تابستان سال گذشته به مدار تولید وارد شد.

این شرکت در حال حاضر با ظرفیت ۲۳۰ هزار متر مربع در ماه در حال تولید است و به یاری خدا با راه اندازی کوره شماره ۴ این ظرفیت بالغ بر ۳۰۰ هزار متر مربع در ماه خواهد شد. هم اکنون این شرکت با بکارگیری ۲۷۰ نفر پرسنل در بخش تولید فنی و اداری در حال فعالیت است و تمامی حقوق و مزایای پرسنل پرداخت شده است.

سیدرضا مرتضوی، استاندار اصفهان در حاشیه افتتاح و راه‌اندازی مجدد شرکت کاشی اصفهان گفت: یکی از سیاست‌هایی که رئیس جمهور شهید آیت الله رئیسی داشتند احیا واحدهای تولیدی راکد و نیمه فعال بود که به دلیل برخی سو تدبیر و حمایت‌ها تعطیل شده بودند.

وی ادامه داد: در استان اصفهان نیز، این موضوع با جدیت دنبال شد تا واحدهای تولیدی راکد به چرخه فعالیت بازگردند.

استاندار اصفهان از احیا بالغ بر ۵۳۰ واحد تولیدی راکد در استان اصفهان در دولت سیزدهم خبرداد و اظهار کرد: بالغ بر ۲۰۰ واحد تولیدی احیا شده در غرب استان واقع شده است.

مرتضوی گفت: یکی از واحدهای بزرگ استان که در سالهای گذشته درگیر حواشی و متوقف مانده بود مجموعه کاشی اصفهان است که از واحدهای تولید کاشی بسیار ویژه و ممتاز کشور در دهه‌های اخیر و در برهه‌هایی بزرگترین کارخانه تولید کاشی کشور بود.

استاندار اصفهان با بیان اینکه با توقف این مجموعه حدود ۸۰۰ نیروی مجموعه کاشی اصفهان از کار بیکار شدند، خاطرنشان کرد: طی سه سال گذشته ظرفیت بسیاری برای بازگشت این واحد تولیدی به مدار خدمت به میدان آمد و جلسات متعددی در سطح استان، ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان، شورای تأمین و … برگزار و پیگیری‌های مجدانه‌ای در شهرستان نجف آباد انجام شد تا با مذاکره و ورود سرمایه‌گذار جدید این واحد تولیدی به چرخه فعالیت بازگشت.

مرتضوی ادامه داد: در حال حاضر دو خط تولید از این مجموعه فعال و راه‌اندازی مجدد شده است و افق استان بازگشت کامل این مجموعه با همه خطوط تولیدی به چرخه فعالیت است.

وی عنوان کرد: در حال حاضر حدود ۲۰۰ نفر از کارکنان و کارگران این مجموعه به فعالیت بازگشتند و درصدد هستیم با حمایت‌های بعدی شرایطی را فراهم کنیم تا تمامی کارگران به فعالیت بازگردند.

کد خبر 768504

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۲
    0 0
    بقیشون دم در فرش پهن کردن چادر زدن حقشونو میخان