جولان دوباره آتش در منطقه «چال‌موره باشت»/وزش باد و سختی مسیر، مانع کنترل آتش‌سوزی

رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان باشت از زبانه کشیدن مجدد شعله‌های آتش در منطقه چال‌موره این شهرستان خبر داد و گفت: وزش شدید باد و سخت‌گذر بودن منطقه کار مهار آتش‌سوزی را سخت کرده‌است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، مهراب عبدی‌پور، امروز_ سه‌شنبه، دوازدهم تیر_ در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: آتش‌سوزی منطقه «چال‌موره باشت» که ساعت ۱۰ صبح دوشنبه آغاز شده بود و پس از دو مرحله مهار، صبح امروز (سه‌شنبه) به دلیل باد شدید دوباره فوران کرد.

وی افزود: این آتش‌سوزی از سوی نیروهای امدادگران، دستگاه‌های اجرایی و نیروهای مردمی در ساعت ۱۸ و ۳۰ دقیقه روز گذشته (دوشنبه) به‌طور کامل مهار شده بود.

رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان باشت با بیان اینکه برای مهار این آتش‌سوزی نیاز به نیروهای تازه نفس داریم، گفت: بیش از ۵۰ نفر از نیروهای مردمی، محیط‌زیست و بسیج در این آتش‌سوزی تاکنون فعالیت داشتند.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون بیش از ۲۰ نفر در مهار این آتش‌سوزی فعالیت دارند، تصریح کرد: هم‌اکنون در حال اعزام نیروهای تازه نفس به این منطقه برای کمک به دیگر نیروهای هستیم.

عبدی‌پور خاطرنشان کرد: سخت‌گذر بودن منطقه و وزش باد شدید موجب کندی عملیات مهار آتش‌سوزی در این مناطق شده‌است.

وی افزود: متأسفانه تاکنون چندین هکتار از جنگل‌های این منطقه طعمه حریق شده که برآورد دقیق خسارت بعد از مهار کامل آتش، تحت بررسی کارشناسان قرار خواهد گرفت.

کد خبر 768429

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.