جزئیات پرداخت ۷۵۰ میلیون تومان پاداش به گزارش‌دهندگان فرار مالیاتی اعلام شد

رئیس مرکز بازرسی، مبارزه با فرار مالیاتی و پول‌شویی سازمان امور مالیاتی کشور از پرداخت ۷۵۰ میلیون تومان پاداش به گزارش‌دهندگان فرار مالیاتی در سال گذشته خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از سازمان امور مالیاتی کشور، شاهین مستوفی درباره نحوه پرداخت پاداش به گزارش‌دهندگان فرار مالیاتی اظهار کرد: در سال ۱۴۰۲ حدود ۷۵۰ میلیون تومان پاداش به ۱۳۰ نفری که در سامانه سوت‌زنی سازمان مالیاتی، گزارش‌های فرار مالیاتی را ثبت کرده بودند، پرداخت شده است.

وی افزود: بر اساس دستورالعمل موضوع ۳۴ آئین‌نامه ماده ۲۱۹ قانون مالیات‌های مستقیم سازمان امور مالیاتی تا یک درصد از ارزش فرار مالیاتی را بعد از وصول به عنوان پاداش به گزارشگر فرار مالیاتی پرداخت می‌کند و اکنون ما دنبال این هستیم تا با اصلاح آئین‌نامه، این سقف تا ۵ درصد ارزش فرار مالیاتی افزایش پیدا کند.

رئیس مرکز بازرسی و مبارزه با فرار مالیاتی و پول‌شویی سازمان امور مالیاتی تصریح کرد: همچنین به دنبال این هستیم تا یک بخشی از پاداش در مبدا اعلام گزارش متناسب با ارزش و مستندات ارائه شده به گزارشگر پرداخت شود که البته این موضوع نیازمند تصویب این اصلاحیه در مراجع بالاتر است.

کد خبر 768349

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.