استان زنجان آماده برگزاری مرحله دوم انتخابات است

رئیس ستاد انتخابات استان زنجان گفت: استان زنجان آماده برگزاری مرحله دوم انتخابات است.

ابوالفضل رفیعی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در زنجان با بیان اینکه انتخابات هشتم تیر در سلامت و امنیت کامل برگزار شد، اظهار کرد: برای برگزاری انتخابات پانزدهم تیر نیز تمام تمهیدات زیرساختی، پشتیبانی، امنیتی و انتظامی پیش‌بینی شده است و آماده برگزاری این آزمون سیاسی هستیم.

وی با اشاره به اینکه تعداد شعب اخذ رأی نسبت به دور نخست هیچ تفاوتی نکرده است، گفت: ۷۷۲ شعبه اخذ رأی در استان، پانزدهم تیر در ۱۴۳۸ نقطه و محل آرای مردمی را اخذ خواهند کرد.

رئیس ستاد انتخابات استان زنجان با بیان اینکه صحت انتخابات در شورای نگهبان مورد تأیید قرار گرفته است، گفت: قریب به ۱۴ هزار عوامل اجرایی برای این دوره از انتخابات نیز سازماندهی شده‌اند که آموزش‌های تکمیلی در حال انجام است.

رفیعی با تاکید بر اینکه کسانی که دور اول در هر کجای کشور رأی داده باشند و کسانی که در دور اول انتخابات ریاست جمهوری شرکت نکرده باشند هم می‌توانند در مرحله دوم انتخابات رأی بدهند، گفت: تمام کسانی که سن آنها تا دور دوم انتخابات ۱۸ سال کامل باشد، یعنی متولدین پانزدهم تیر سال ۱۳۸۵ به قبل، می‌توانند در این دوره از انتخابات مشارکت داشته باشند.

وی با بیان اینکه بر اساس قانون انتخابات ریاست جمهوری، ارائه شناسنامه یا کارت ملی برای رأی دادن الزامی است، افزود: رأی دادن با شناسنامه‌های قدیمی نیز امکان‌پذیر است.

رئیس ستاد انتخابات استان زنجان با بیان اینکه مشارکت مردم استان زنجان در انتخابات هشتم تیر، ۴۶.۸ درصد بود، گفت: حضور با شکوه مردم در دور دوم، تکمیل‌کننده این حماسه سیاسی خواهد بود.

رفیعی تاکید کرد: در حوزه اجرای دور اول چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، آسیب شناسی صورت گرفته است و پس از برگزاری جلسات ستاد انتخابات بهینه‌سازی لازم در حال انجام است تا به بهترین نحو و با کمترین مشکل انتخابات در دور دوم انجام شود.

کد خبر 768341

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.