مزایا و معایب طولانی‌ترین تونل زیر آبی جهان چیست؟

تونل کمربندی فهمارن Fehmarn Belt Link به‌عنوان طولانی‌ترین تونل راه‌آهن و جاده زیرآبی جهان مزایا و معایبی دارد که طرفداران محیط زیست را به تکاپو انداخته است.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، انتظار می‌رود تونل کمربندی فهمارن Fehmarn Belt Link در اروپا تا ۲۰۲۹ تکمیل شود، اما مخالفان معتقدند این تونل به شدت بر محیط زیست تأثیر منفی خواهد گذاشت. فهمارن با بیش از ۱۸ کیلومتر طول، طولانی‌ترین تونل راه‌آهن و جاده زیرآبی جهان است که آلمان و دانمارک را به یکدیگر متصل می‌کند و بزرگ‌ترین پروژه مهندسی محسوب می‌شود که تاکنون در دانمارک انجام شده است.

هزینه این پروژه که بخشی از برنامه Ten-T کمیسیون اروپا است، ۴.۸ میلیارد یورو تخمین زده شده است. برنامه Ten-T بر تقویت پیوندهای حمل‌ونقل و اتصالات در قاره اروپا تمرکز دارد. اتحادیه اروپا نیز با تأکید بر اهمیت این تونل برای بلندپروازی‌های کلی خود، ۱.۱ میلیارد یورو به ساخت آن کمک کرده است.

مزایا و معایب طولانی‌ترین تونل زیر آبی جهان چیست؟

پس از تکمیل فهمارن در ۲۰۲۹، سفر با راه‌آهن بین هامبورگ و کپنهاگ از ۴.۵ به ۲.۵ ساعت کاهش پیدا خواهد کرد و سیستم خدمات قطار، فراتر از مرز دانمارک به سوئد، نروژ و فنلاند نیز گسترش پیدا می‌کند.

تونل یادشده نه‌تنها یک پروژه راه‌آهن است، بلکه چهار لاین برای تردد اتومبیل‌ها و کامیون‌ها نیز دارد و میان‌بری مفید برای مسافران و آب‌وهوا خواهد بود. این تونل ظرفیت تردد را افزایش، ازدحام در شبکه‌های راه‌آهن و جاده‌ای دانمارک را کاهش می‌دهد و موجب صرفه‌جویی قابل‌توجهی در زمان، انرژی، سوخت و انتشار گازهای گلخانه‌ای از بخش ترافیک ترانزیتی می‌شود.

مخالفت‌ها با پروژه فهمارن

تعدادی از دوستداران محیط زیست در میان هیاهوی وعده‌های داده شده در مورد سرعت و اعتبار سبز این پروژه حمل‌ونقلی، با اشاره به اثرات زیست‌محیطی حاصل‌شده، به‌شدت با آن مخالفت کردند و احتمال آسیب‌هایی را به تنوع زیستی این منطقه حفاظت‌شده اتحادیه اروپا داده‌اند.

توسعه‌دهندگان این تأثیرات را موقتی می‌دانند و اظهار کرده‌اند که پروژه پس از پایان به ایجاد مناطق وسیعی از طبیعت جدید در منطقه منجر خواهد شد که شامل ۳۰۰ هکتار تالاب ساحلی روی زمین و ۴۲ هکتار صخره جدید در دریا می‌شود.

مزایا و معایب طولانی‌ترین تونل زیر آبی جهان چیست؟

کد خبر 768340

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.