تعمیق عفاف و حجاب از مهم‌ترین سنگرهای دانش‌آموزان در مقابله با دشمن است

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: یکی از مهم‌ترین سنگرهای ما در مقابله با دشمن تعمیق عفاف و حجاب دختران دانش‌آموز است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، محمدرضا ابراهیمی صبح امروز _سه‌شنبه دوازدهم تیر_ در برگزاری همایش دختران سرآمد اصفهان با تاکید بر اینکه دشمن در تلاش برای هدف قراردادن حجاب به‌عنوان نماد اثرگذاری اجتماعی است، اظهار کرد: اگر بخواهیم در برابر دشمنان و شیاطین ایستادگی کنیم، لازم است به اقتضای فطرت عمل کنیم، در عالم اسلام و تمام ادیان آسمانی، توجه ویژه‌ای به حجاب و عفاف شده است، چرا که حیا و عفت ریشه در فطرت انسان دارد.

وی با بیان اینکه در تاریخ باستان و آثار به جامانده از آن روز می‌توان نشانه‌های حیا و حجاب را دید و این موضوعی است که اسلام بر آن صحه گذاشته است، افزود: یکی از نماد اصلی جامعه حجاب و حیا به عنوان ارزش درونی است که دشمن آن را نشانه گرفته است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان با بیان اینکه در عالم اسلام، توجه بیشتری به حجاب و عفاف شده است، گفت: رضایت حضرت زهرا (س) و معصومین (ع) و شهدا از نتایج رعایت حجاب است، چرا که رعایت حجاب از جمله مواردی است که در وصیت شهدا مورد تأکید قرار گرفته است و شهدا عنوان کرده‌اند که ما با خون خود از انقلاب دفاع کردیم و از زنان و دخترانمان می‌خواهیم که با حجاب خود این کار را انجام دهند.

ابراهیمی با اشاره به اینکه شهیدان با ریختن خونشان، اسلام را حفظ کردند و شما دختران نیز با چادر باید اسلام را حفظ کنید، بیان کرد: چنین تقدیری نمادین است و تقدیر اصلی را خداوند متعال به عمل خواهد آورد، تلاش ما در آموزش و پرورش استان اصفهان این است که با یاری خداوند متعال و معصومین (ع)، بتوانیم فرامین الهی را همچون گذشته در جامعه خود ساری و جاری کنیم.

وی با تاکید بر اینکه منشأ حجاب در عفت و بزرگ‌منشی است و دختران به این نماد باید احترام بگذارند، افزود: درصدد هستیم که بتوانیم فرامین اسلامی را به جامعه دانش‌آموزی معرفی کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان یکی از مهم‌ترین سنگرها برای مقابله با دشمن را تعمیق عفاف و حجاب دختران دانش‌آموز دانست و خاطرنشان کرد: دانش‌آموزانی که امروز در این همایش حضور دارند، نمایندگان خیل عظیمی از دانش‌آموزان جهادی هستند که با ایستادگی در برابر دشمن، حیا و حجاب خود را حفظ کرده‌اند، بنابراین به نمایندگی از تمام محصلان از جمع حاضر تقدیر خواهیم کرد.

کد خبر 768303

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.