حذف زوائد و نازیبایی‌های بصری از چهره منطقه ۷ اصفهان

مدیر منطقه ۷ شهرداری اصفهان گفت: از جمله اقدامات حوزه معاونت خدمات شهری حذف زوائد و نازیبایی‌های بصری از سیما و منظر شهری است که این اقدامات با ساماندهی تابلوهای صنفی، جمع‌آوری بنرهای غیرمجاز، رنگ‌آمیزی و ساماندهی مبلمان شهری، زیباسازی و رنگ‌آمیزی دیوارهای فرسوده و قدیمی آغاز شده است.

مهدی سلطان‌آقایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: زیباسازی چهره شهر می‌تواند در تعاملات اجتماعی شهروندان نقش مثبتی ایجاد کند و انعکاس فرهنگ و هویت شهروندان در طول حیات شهری است.

وی افزود: فضای شهری به عنوان بستر مکانی و فرهنگی همواره مورد توجه بوده و نمایانگر فرهنگ آن شهر و از جمله مواردی است که می‌تواند در آرامش شهروندان نقش پررنگی داشته باشد.

مدیر منطقه ۷ شهرداری اصفهان تصریح کرد: آلودگی‌ها و نازیبایی‌های بصری موجب هرج و مرج دیداری است که در مقابل ساماندهی و حذف زوائد و نازیبایی‌ها نقش بسزایی در آرامش دیداری شهروندان خواهد داشت.

سلطان‌آقایی خاطرنشان کرد: از جمله برنامه‌های حوزه معاونت خدمات شهری منطقه ۷ شهرداری اصفهان حذف زوائد و نازیبایی‌های بصری و سیما و منظر شهری است که این اقدامات آغاز شده و در حال پیشرفت است.

حذف زوائد و نازیبایی‌های بصری از چهره منطقه ۷ اصفهان

وی ادامه داد: در این راستا اقداماتی همچون ساماندهی تابلوهای صنفی، جمع‌آوری بنرهای غیرمجاز، رنگ‌آمیزی و ساماندهی مبلمان شهری، زیباسازی و رنگ‌آمیزی دیوارهای فرسوده و قدیمی، اجرای دیوارنگاره‌ها و استفاده از تکنیک سندپلاست آغاز شده است.

سلطان‌آقایی اضافه کرد: در سایر حوزه‌های اداره محیط زیست و خدمات شهری منطقه هفت نیز اقدامات مؤثری با همین هدف در حال اجراست که نصب فلاورباکس‌های فصلی در معابر پرتردد، پاک‌سازی زمین‌های بایر از نخاله‌های ساختمانی، رفع خطر از نقاط ناایمن، و تقویت سیستم روشنایی مادی‌ها، بوستان‌ها و پارک‌های محلی از جمله آن‌ها است.

مدیر منطقه ۷ شهرداری اصفهان گفت: از دیگر اقدامات این منطقه می‌توان به آرام‌سازی چهارراه‌ها و میادین اشاره کرد که با ایجاد آب‌نماها و نصب المان‌ها و حذف تبلیغات و زوائد، همسان‌سازی شده است.

کد خبر 768298

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.