سوئیس در برابر بلایای طبیعی آسیب‌پذیر است

آسیب‌پذیری سوئیس در برابر بلایای طبیعی موجب شده است که این کشور به‌شدت در برابر تغییرات آب‌وهوایی در معرض خطر باشد.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، سیل مرگ‌بار اخیر سوئیس نشان می‌دهد که این کشور در برابر بلایای طبیعی بسیار آسیب‌پذیر است. تغییرات آب‌وهوایی شدید به مرگ حداقل چهار نفر در کشور کوهستانی اروپای مرکزی سوئیس منجر شد و مسئولان را در رابطه با توانایی کشور برای مقابله با طوفان‌های آینده به فکر فرو برد. این حادثه نشان می‌دهد سوئیس ممکن است بیشتر در معرض خطر بلایای طبیعی قرار گیرد که انباشت این رویدادها آسیب‌پذیر بالای این کشور آلپی را نشان می‌دهد.

سوئیس و تغییرات آب‌وهوایی

باران‌های شدید، وقوع سیل و رانش زمین در تابستان سال جاری، سوئیس را هدف قرار داده است. حداقل سه نفر طی رانش زمین در دره ماگیا کشته شدند و بخشی از پل کوچک جاده ویسلتو فروریخت، مردی ۵۲ ساله نیز در روستای بین مفقود شده است، به این ترتیب مکان‌های کمپینگ در امتداد رودخانه ماگیا تخلیه شد.

سوئیس در برابر بلایای طبیعی آسیب‌پذیر است

دورتر از شمال نیز رودخانه رون در چندین منطقه والیس Valais از بستر سرریز و موجب جاری شدن سیل در یک بزرگراه و خط راه‌آهن شد. طوفان‌های شدید خسارات عمده‌ای در سراسر سوئیس ایجاد کرده و وضعیت همچنان متشنج است. احتمال قربانیان بیشتر در تیچینو به دلیل هوای سخت وجود دارد.

ایتالیا و تغییرات آب‌وهوایی

کشورهای اروپایی همسایه سوئیس نیز به‌طور مشابه تحت‌تأثیر قرار گرفته‌اند و محققان نسبت به رایج‌تر و شدیدتر شدن حوادث و بلایای طبیعی به‌دلیل تغییرات آب‌وهوایی هشدار دادند.

شمال ایتالیا به‌شدت تحت‌تأثیر طوفان شدید قرار دارد و تصاویر دریافتی از دره آئوستا حاکی از رودخانه‌های سرریزشده را نشان می‌دهد که از دامنه‌های کوه‌ها سرازیر و موجب رانش زمین می‌شوند. آب چندین روستا نیز بر اثر افزایش سیل قطع شده است و تاکنون حدود ۸۰ عملیات نجات توسط آتش‌نشان‌ها انجام شده است. حداقل ۲۰۰ نفر نیز از شهر کوین Cogne تخلیه شدند.

سوئیس در برابر بلایای طبیعی آسیب‌پذیر است

کد خبر 768293

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.