پویش زندگی پایدار، فرصتی برای شناخت نیازها و ارتقای مهارت‌ها

معاون فرهنگی شهردار و رئیس سازمان فرهنگی و اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان از برگزاری پویش زندگی پایدار (ویژه زوجین بدون فرزند) در روز دوشنبه، یازدهم تیر در سالن اجتماعات کتابخانه مرکزی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، کمال حیدری در مراسم برگزاری پویش زندگی پایدار اظهار کرد: پویش زندگی پایدار یک برنامه آموزشی برای زوجین بدون فرزند است که این پویش بر اساس مراحل مختلف زندگی آن‌ها بوده و دارای هشت مرحله متفاوت است تا بتوانیم متناسب با وضعیت زندگی زوجین به ارتقا ذهنی و عملی خانواده‌ها و بهبود روابط و استحکام آن کمک کنیم.

نیما صالحی‌مهر، رئیس اداره بانوان و خانواده شهرداری اصفهان در این پویش گفت: زوجین با حضور در این پویش نیازهایی که در هر بخش زندگی با آن روبه‌رو هستند را تشریح می‌کنند، آن‌ها یادمی‌گیرند با برخی مهارت‌ها، چالش‌های هر مرحله را را پشت‌سر بگذارند و عکس‌العمل مناسبی داشته باشند.

وی افزود: در این پویش، نسبت به هر هشت مرحله متفاوت زندگی، تولید محتوا انجام داده‌ایم و مطابق با محتوای مد نظر، کنشگران و استادانی را برای تدریس دعوت کرده‌ایم تا بتوانیم آموزشی جامع و مفید برای شهروندان داشته باشیم.

رئیس اداره بانوان و خانواده عنوان کرد: زوجین با حضور در این پویش نیازهایی که در هر بخش زندگی با آن روبه‌رو هستند را تشریح می‌کنند و به طور کامل آموزش می‌بینند، پس از آن یاد می‌گیرند با بعضی مهارت‌ها چالش‌های هر مرحله را را پشت‌سر بگذارند و عکس‌العمل مناسبی داشته باشند.

صالحی‌مهر بیان کرد: در انتهای هر دوره به مراجعان برگه‌هایی داده می‌شود تا اگر مشکل و چالش خاصی دارند به دوره مشاوره گروهی دعوت شوند و اگر در آن دوره هم مشکل زوجین برطرف نشد به بخش مشاوره فردی ارجاع می‌شوند.

وی گفت: این برنامه به‌طور موقت به صورت یک برنامه شهری و در قالب کارگاه آموزشی است که در یک بخش اصلی اجرا می‌شود، اما با افزایش تعداد کنشگران، این پویش به بخش‌های دیگر از محلات انتقال می‌یابد.

هدف از پویش زندگی پایدار، تحکیم خانواده‌ها است

همچنین آزاده ربیعی، مسئول مرکز تخصصی خانواده اظهار کرد: برنامه پویش زندگی پایدار با هدف افزایش مهارت‌های زوجین در زندگی زناشویی، طی چهار هفته متوالی، روزهای دوشنبه از ساعت ۱۶ تا ۱۹:۳۰ برگزار می‌شود و در هر جلسه با عناوین متفاوت پذیرای زوجین بدون فرزند خواهیم بود.

وی افزود: جلسه اول این برنامه با موضوع خانواده پایدار و درک متقابل برگزار و به نقد و بررسی تفاوت‌های فردی زوجین، ادراک و تفاهم و تمایزیافتگی پرداخته شد، جلسه دوم این برنامه هجدهم تیر برگزار خواهد شد و موضوع آن، سبک زندگی سالم و مهارت‌های زناشویی با هدف شناسایی تفاوت‌های فیزیولوژیکی زن و مرد، رفتارهای جنسی و چرخه جنسی، فرزندآوری، مشکلات جنسی زوجین و سبک زندگی سلامت‌محور خواهد بود.

مسئول مرکز تخصصی خانواده ادامه داد: در هفته سوم، یکم مرداد با عنوان حل تعارض و تصمیم‌گیری در شاخه‌های تعارض و رضایت زناشویی، مدارا، بخشش، مسئولیت‌پذیری، مدل‌های تصمیم‌گیری و حل تعارض‌های رفتاری و الگوهای حل تعارض ناسالم پذیرای شهروندان خواهیم بود.

ربیعی اذعان کرد: هفته پایانی این برنامه، هشتم مرداد با عنوان خانواده پایدار و مدیریت فضای مجازی برگزار خواهد شد، در این جلسه تأثیرات منفی فضای مجازی، نشانه‌های خیانت در زوجین در فضای مجازی، ارتقای صمیمیت زناشویی، مرزها در خانواده و روابط ناسالم در خانواده را بررسی خواهیم کرد.

وی بیان کرد: در دفتر تخصصی خانواده به دلیل افزایش آمار طلاق و بالا رفتن سن ازدواج به این نتیجه رسیدیم که پویش‌های متفاوتی برگزار کنیم، پویش اول با عنوان سلام به زندگی ویژه مجردان ۱۸ تا ۴۰ سال از دی سال گذشته اجرا شده و اکنون سومین دوره آن رو به پایان است، همچنین دوره چهارم آن از مرداد آغاز می‌شود، لازم به ذکر است پویش زندگی پایدار، ویژه متأهلان بدون فرزند با هدف تحکیم خانواده برگزار شده و امید است که بعد از آن هم پویشی ویژه زوجین دارای فرزند برگزار کنیم.

مسئول مرکز تخصصی خانواده اعلام کرد: هدف اصلی داشتن برنامه‌ای برای زوجین در روزهای دوشنبه تابستان سال جاری است، هر پویش طی چهار هفته با اساتید بنام و مطرح برگزار می‌شود تا حس صمیمیت بین زوجین و رفع مشکلات را ارتقا دهیم.

کد خبر 768288

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.