۱۲ تیر ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۹
نکات طلایی برای کنکوری‌ها

کمتر از ۱۰ روز تا برگزاری نوبت دوم آزمون سراسری باقی مانده است، به گفته کارشناسان این روزهای پایانی برای کنکوری‌ها روزهای طلایی به‌شمار می‌رود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، یکی از داوطلبان کنکور سال قبل می‌گوید: در ۱۰ روز پایانی، روزی دو بار آزمون شبیه کنکور کار می‌کردم، از صبح تا ۸ شب را به برنامه کنکور اختصاص داده بودم و از ۸ تا ۱۲ شب مباحثی را که نخوانده بودم، مرور می‌کردم؛ دو روز آخر هم درس نخواندم و فقط تست زدم.

کارشناسان می‌گویند ۱۰ روز پایانی برای کنکوری‌ها حکم طلا را دارد و شاید برگ برنده داوطلبان همین ۱۰ روز باشد.

اما اینکه داوطلبان در این ۱۰ روز چگونه باید برنامه‌ریزی کنند را از منصور سعیدی، مشاور آموزشی پرسیدیم.

سعیدی در این خصوص گفت: داوطلبان در این ۱۰ روز باید فرمول‌هایی که در برخی دروس وجود دارد را به‌طور کامل مرور کنند تا ملکه ذهنشان شود.

وی افزود: داوطلبان در نوبت اول کنکور هم شرکت کرده‌اند، بنابراین با جلسه آزمون آشنا هستند در این نوبت نباید استرس چندانی داشته باشند، اما برای کاهش همان مقدار کم استرسشان هم می‌توانند آزمون‌های شبیه‌سازی شده برگزار کنند، یعنی در منزل فضایی همچون جلسه آزمون سراسری ایجاد کنند و با همان مداد و وسایلی که می‌خواهند به آزمون ببرند در کنکور آزمایشی خانه شرکت کنند.

مشاور آموزشی با توصیه به داوطلبان برای تمرین تست از آزمون‌های سراسری پنج سال گذشته اظهار داشت: خوب است که داوطلبان یک روز صبح سعی کنند تست‌های مربوط به یک کنکور را کامل بزنند و بعدازظهر همان روز آن تست‌های زده شده را با دقت بررسی کنند و ببینند که چه تست‌هایی را درست و چه تست‌هایی را اشتباه زده‌اند.

وی اضافه کرد: اگر داوطلبان مبحثی را تاکنون نخوانده‌اند نباید در این روزهای پایانی مبحث تازه شروع به یادگیری و خواندن کنند، بلکه روزهای پایانی فقط برای مرور نکته‌هاست.

سعیدی عنوان کرد: توصیه من به داوطلبان کنکور این است که بیشتر روی مسائل تشریحی و کتاب درسی خود تمرکز کنند. مهم این است که در جلسه آزمون، خودشان باشند و داشته‌هایشان را روی کاغذ بیاورند؛ قرار نیست به همه سوالات جواب دهند اگر پاسخ سوالی را فراموش کردند رهایش کنند و معطل یک سوال نشوند.

مشاور آموزشی معتقد است، داوطلبان در روزهای پایانی نباید نوع تغذیه خود را تغییر دهند و باید بدانند که آمادگی جسم و ذهن داوطلب در جلسه آزمون بسیار مهم است.

به گفته سعیدی داوطلبان اگر با توکل به خدا در این آزمون شرکت و از دانسته‌های خود استفاده کنند، به امید خدا موفق خواهند شد.

کد خبر 768262

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.