صعود دشوار فرانسه به یک چهارم

تیم فرانسه موفق شد در مرحله یک هشتم نهایی یورو ۲۰۲۴ بلژیک را از پیش‌رو بردارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، در چارچوب رقابت‌های مرحله یک هشتم نهایی یورو ۲۰۲۴ دو تیم فرانسه و بلژیک از ساعت ۱۹:۳۰ به مصاف یکدیگر رفتند. جدال این دو تیم با نتیجه یک بر صفر به سود فرانسه به پایان رسید.

مرحله یک هشتم نهایی یورو ۲۰۲۴

دیدار تیم‌های فرانسه و بلژیک

ورزشگاه: دوسلدورف آرنا

داور: کلن نایبرگ

گل‌ها: انگولو کانته (دقیقه ۸۵) فرانسه

اخطار: اورلین شوآمنی (دقیقه ۱۴) فرانسه، آنتوان گریزمان (دقیقه ۲۳) فرانسه، آدرین رابیو (دقیقه ۲۴) فرانسه، یان فرتونگن (دقیقه ۷۶) بلژیک، تدسکو (دقیقه ۷۷) بلژیک

اخراج:

ترکیب اولیه تیم فرانسه:

منیان، هرناندز، سالیبا، اوپامکانو، کونده، شوامنی، رابیو، کانته، گریزمان، تورام، امباپه

سرمربی: دشان

ترکیب اولیه تیم بلژیک:

کاستیلز، تیاته، فاس، فرتونخن، کاستانیه، اونانا، دی بروینه، کاراسکو، دوکو، لوکاکو، اوپندا

سرمربی: تدسکو

شرح بازی:

هر دو تیم از ابتدای مسابقه یک بازی تهاجمی را از خود به نمایش گذاشتند، اما تلاش هیچکدام از آن‌ها تا ده دقیقه ابتدایی بازی منجر به خلق موقعیت ویژه‌ای نشده بود.

اولین موقعیت جدی این جدال توسط امباپه در دقیقه ۱۳ خلق شد جایی که مهاجم فرانسه با یک شوت دروازه تیم حریف را هدف گرفت، اما توپ وی با اختلاف بیرون رفت.

بازی رفته رفته شکل هجومی‌تری به خود گرفت و در دقیقه ۱۹ ضربه رابیو با اختلاف از بالای دروازه بلژیک گذشت.

طولی نکشید که موقعیت بعدی خروس‌ها توسط دیبروینه شکل گرفت، اما شوت مستقیم این بازیکن از روی ضربه ایستگاهی نیز توسط مانیان برگشت داده شد.

پس از آن نوبت بلژیک بود که حمله‌ای را روی دروازه فرانسه طراحی کند که شوت کاراسکو در دقیقه ۲۶ پس از برخورد به رابیو برگشت داده شد هرچند که شاگردان تدسکو اعتقاد به خطای پنالتی داشتند.

۲۰ دقیقه پایانی نیمه نخست این تقابل پایاپای دنبال می‌شد و در دقیقه ۳۸ شوت سنگین شوآمنی با اختلاف اندک از کنار دروازه بلژیک بیرون رفت.

با وجود اینکه شاگردان دشان در نیمه اول توپ و میدان را در اختیار داشتند، اما در نهایت دیدار دو تیم در ۴۵ دقیقه ابتدایی با تساوی بدون گل به پایان رسید.
در نیمه دوم فرانسه با هدف

پیروزی پا به میدان گذاشت و به همین دلیل یک بازی هجومی را از خود ارائه داد.

شوآمنی در دقیقه ۴۸ اولین موقعیت خطرناک این نیمه را ایجاد کرد، اما شوت وی با اختلاف اندک از کنار دروازه بلژیک گذشت.

در دقیقه ۵۵ نیز شوت امباپه به شکلی خطرناک از کنار دروازه حریف بیرون رفت‌؛ شاگردان دشان در نیمه دوم ابتکار عمل را در دست گرفته بودند، اما موقعیت‌های این تیم حاصلی را در پی نداشت و بازی رفته رفته به دقایق پایانی نزدیک می‌شد.
در شرایطی که بیشتر اهالی فوتبال گمان می‌کردند این بازی به وقت‌های اضافه کشیده خواهد شد، انگلو کانته در دقیقه ۸۵ برای خروس‌ها گلزنی کرد تا فرانسه به عنوان تیم پیروز از زمین مسابقه خارج شود.

کد خبر 768194

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.