به‌دنبال اخذ مجوز بهره‌برداری از معادن وقفی هستیم

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: تعدادی از معادن وقفی وجود دارد که مجوز بهره‌برداری از آن‌ها را نداریم لذا به‌دنبال اخذ پروانه بهره‌وری از این معادن که شامل معادن شن و ماسه و معادن درونی می‌شوند، هستیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، حجت‌الاسلام سیدمهدی خاموشی رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه امروز _ دوشنبه یازدهم تیر_ در نشست صمیمی با مادحین و ذاکرین اهل بیت (ع) در آستان شیخ صدوق شهرری که به صورت وبیناری با مادحین در تمام استان‌ها برگزار شد، اظهار کرد: امامزادگان چراغ‌های روشن در منظومه فرهنگی دینی جمهوری اسلامی ایران هستند که با مداحی ذاکرین می‌درخشند.

وی با اشاره به وجود هشت میلیون و ۷۶۷ بقعه در سراسر کشور، افزود: مقبره‌های متروکه در بقاع را آباد و صحن‌ها را نیز ساماندهی کردیم و رسیدگی و مرمت همه بقاع در دستور کار قرار دارد چرا که میزان مراجعه مردم به بقاع متبرکه رو به افزایش است و حضور بالای ۱۰ هزار نفر را نیز تجربه کرده‌ایم.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه افزود: یکی از مهمترین عمران و آبادانی‌ها، حضور مداحان و پرچمدارانی است که جهت‌دهنده دل مردم و انگیزه و نیات مردم به سمت و سوی اهل بیت علیهم السلام هستند.

حجت‌الاسلام خاموشی با بیان اینکه یک مکان مذهبی با حضور جمعیت مؤمن و افراد مرجع آباد می‌شود، تصریح کرد: بر همین اساس طرح افق را در زمینه‌های اجتماعی، فرهنگی و قرآنی راه اندازی کردیم زیرا امامزادگان دستگیر مردم بوده‌اند و بهترین جا برای تلفیق قرآن و عترت بقاع هستند.

وی با اشاره به نقش‌آفرینی موقوفات و اوقاف در انقلاب اسلامی به بیان برخی اقدامات این سازمان پرداخت و گفت: کلیدر شمالی-جنوبی ریلی با همت دولت و همکاری سازمان اوقاف متصل خواهد شد لذا اگر خطوط ریلی آستارا-بندر شهید رجایی و سرخس-چابهار تکمیل شود و خطوط ریلی سرخس-تبریز و چابهار-خرمشهر شود نیز متصل شود، یک مربع ترانزیتی شکل خواهد گرفت.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در ادامه با اشاره به ایفای نقش اوقاف در جهش تولید نقش خاطرنشان کرد: در بوشهر و هرمزگان اقدامات خوبی در این زمینه انجام دادیم و می‌توانیم در خاک‌های بدون آب و در کنار چاه‌های آب چند صد هزار تن تولید کنیم.

حجت‌الاسلام خاموشی بیان کرد: ما در سازمان اوقاف تعدادی معادن وقفی داریم که بهره برداری از آنها به ما داده نشده و به دنبال اخذ پروانه بهره. وری از معادن وقفی هستیم که هم معادن شن و ماسه و هم معادن درونی را شامل می‌شود که باید مجوز بهره برداری بگیریم.

وی در ادامه با اشاره به دیگر اقدامات سازمان اوقاف از جمله تولید انرژی سبز و احداث مسکن در ۱۲ استان، خاطرنشان کرد: در زمینه دانش بنیان نیز فعالیت‌های خوبی داریم زیرا شرکت‌های دانش بنیان به اقتصاد درون‌زا کمک می‌کند و به جای ارزبری، ارزآوری می‌کند.

منبع: فارس

کد خبر 768186

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.