افزایش ۹۳۰۰ مگاواتی ظرفیت نیروگاه‌های حرارتی در دولت سیزدهم

مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق منطقه شرق با اشاره به اینکه ضریب آمادگی تولید برق نیروگاه‌های کشور در فصل گرم امسال به بالای ۹۸ درصد رسیده است، گفت: دستیابی به این رقم در حالی بوده که رقم آمادگی نیروگاه‌ها در سطح جهانی حدود ۹۵ درصد است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از وزارت نیرو، ناصر اسکندری با اشاره به اینکه نیروگاه‌های حرارتی بین ۸۵ تا ۹۰ درصد نیاز انرژی الکتریکی کشور را تأمین می‌کنند، اظهار کرد: این واحدها نیازمند توسعه و تعمیرات هستند که در دولت سیزدهم بیش از ۴۷ واحد نیروگاه حرارتی جدید به شبکه برق کشور متصل شده است.

وی با تاکید بر اینکه ظرفیت نیروگاه‌های حرارتی در مدت زمان دولت سیزدهم بیش از ۹ هزار و ۳۰۰ مگاوات افزایش یافته است، افزود: از نیمه دوم سال گذشته تاکنون بیش از ۱۰۴ هزار مگاوات برنامه تعمیرات نیروگاه‌های حرارتی به منظور آماده‌سازی این واحدها برای تولید انرژی حداکثری در پیک تابستان امسال انجام شده است.

مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق منطقه شرق با اشاره به اینکه ضریب آمادگی تولید برق نیروگاه‌های کشور در فصل گرم امسال به بالای ۹۸ درصد رسیده است، گفت: دستیابی به این رقم در حالی است که رقم آمادگی نیروگاه‌ها در سطح جهانی حدود ۹۵ درصد است.

اسکندری تاکید کرد: در فصل گرم سال مصارف مشترکان به دلیل ورود سیستم‌های سرمایشی افزایش چشمگیری پیدا می‌کند. در چنین شرایطی خورشیدبانان ما در صنعت نیروگاهی کشور شبانه‌روز در تلاش هستند تا مردم از حیث تأمین برق با مشکل مواجه نشوند و نیروگاه‌ها در تابستان با آمادگی کامل در مدار باشند.

کد خبر 768171

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.