موردی از پشه «آئدس» در گنبدکاووس مشاهده نشد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان با اشاره به مشاهده گزش پشه آئدس در برخی استان‌ها، گفت: تاکنون موردی از پشه «آئدس» در این شهرستان مشاهده نشد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از گلستان و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی گلستان، سعید گل فیروزی با اشاره به وضعیت آلودگی برخی نقاط کشور به پشه آئدس مهاجم، اظهار کرد: باید از ورود این پشه که فاضلاب و زباله‌های پلاستیکی زیستگاه آن است با ایجاد کمپین شهر پاکیزه به گنبدکاووس جلوگیری کرد.
وی افزود: ساماندهی لاستیک‌های مستعمل، جمع‌آوری آب‌های راکد و فاضلاب، زباله‌های شهری و روستایی، مدیریت پسماند و جمع‌آوری به موقع نخاله‌های ساختمانی، از راهکارهای پیشگیری از زیست این حشره است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان با اشاره به آمار گزیدگی توسط حیوانات وحشی در این شهرستان گفت: آمار حیوان گزیدگی در این شهرستان پارسال در مقایسه با سال ماقبل ۱۳ درصد افزایش داشته است.
وی یادآور شد: پارسال در مجموع ۱٠ هزار و ۳۶۲ دوز واکسن به ارزش ۸۲ هزار و ۸۹۶ دلار و ۲٠۷ هزار و ۳٠٠ واحد سرم به ارزش ۳۶ هزار و ۶۲۳ یورو در گنبدکاووس برای جلوگیری از خطرات ناشی از گزش حیوانات و انتقال بیماری «هاری»، مصرف و هزینه شد.
گل فیروزی بابیان اینکه پیشگیری بهتر از درمان است، اضافه کرد: اگر اقدامات پیشگیرانه توسط شهروندان انجام نشود از صرف این هزینه‌ها در گنبدکاووس جلوگیری یا در بخش‌های ضروری‌تر حوزه بهداشت و درمان شهرستان هزینه می‌شد.
کد خبر 768161

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.