جریان فکری انقلاب اسلامی در بن‌بست وابستگی به غرب و شرق خوش درخشید

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس گفت: انقلاب اسلامی یک جابجایی قدرت نبود که رژیمی کنار رود و جریانی دیگر جایگزین شود، بلکه ما یک جریان فکری بودیم که در بن بست وابستگی به غرب و شرق خوش درخشیدیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان شمالی، نصراله پژمان‌فر امروز _دوشنبه یازدهم تیر_ در همایش هواداران سعید جلیلی، اظهار کرد: انقلاب اسلامی یک جابجایی قدرت نبود که رژیمی کنار رود و جریانی دیگر جایگزین شود، بلکه ما یک جریان فکری بودیم که در بن بست وابستگی به غرب و شرق خوش درخشیدیم.

وی افزود: برخی خیال می‌کنند مشکل ما و استکبار با چند گفت‌وگو و لبخند حل می‌شود، در حالی که ریشه اختلاف ما عمیق است.

نماینده مشهد در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: دو تفکر در نگاه رابطه با غرب وجود دارد؛ باید کار آمدی یک جریان را در ارتباط با غرب جست‌وجو کنیم؛ یک نگاه را هشت سال تجربه کردیم و هشت سال سختی را تحمل کردیم، زیرا معتقد بودند ابتدا باید رابطه ما با آمریکا حل شود تا سایر مشکلات رفع شود که نهایت این نگاه انباشت مشکلات بود.

پژمان‌فر گفت: پیش از دولت یازدهم صادرکننده انرژی بودیم، اما دولت روحانی باعث شد کارخانه‌های ما به دلیل انرژی تعطیل شوند.

وی افزود: ۱۵ سال جشن خودکفایی گندم در کشور گرفتیم، اما از سال ۹۳ سهم تولید گندم کاهش پیدا کرد و در نهایت واردکننده گندم شدیم؛ گفتیم با نان مردم بازی نکنید، اما توجهی نشد.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: تولید گندم ربطی به تحریم نداشت، اما عامدانه مشکلات را به تحریم گره زدند تا بتوانند مذاکره کنند؛ در یک کلام معتقد بودند باید کدخدایی آنان را بپذیریم تا مشکلات رفع شود.

پژمان‌فر تصریح کرد: در جلسه‌ای گفتند بیشتر از ۲۰۰ هزار نفت نمی‌توانیم بفروشیم و دیگر توان پرداخت حقوق نداریم، اما سعید جلیلی همان جلسه اعتراض کرد و بیان داشت که می‌توان حتی دو میلیون نفت فروخت که امروز می‌توان اثبات حرف جلیلی را دید.

کد خبر 768146

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.