بازار تاریخی اراک شناسنامه این شهر است

رئیس شورای اسلامی کلانشهر اراک با بیان اینکه بازار تاریخی اراک هویت و شناسنامه این شهر است، گفت: شهرداری اراک به صورت ویژه در مسئله بازار پای کار آمده و اداره اوقاف، میراث فرهنگی و کسبه و هیئت امنای بازار هم در کنار ما هستند و قرار است در کنار هم کار بزرگی برای شهر اراک انجام شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مرکزی، داوود قربانی صبح امروز _دوشنبه یازدهم تیر_ در آئین امضای تفاهم‌نامه همکاری مشترک تشکیل شورای راهبردی حفاظت، مرمت و احیا بازار تاریخی اراک اظهار کرد: با همت شهرداری، استانداری، فرمانداری، اداره میراث فرهنگی و اداره اوقاف و تمام ذی‌نفعان که در این زمینه فعال بوده‌اند، یک اتفاق خوب در سطح شهر اراک رقم خورده است.

وی افزود: این اتفاق میسر نمی‌شد مگر اینکه یک هم دلی و انسجام خوب ایجاد شود.

رئیس شورای اسلامی کلان‌شهر اراک با بیان اینکه بازار تاریخی اراک هویت و شناسنامه این شهر است، تصریح کرد: امید می‌رود در راستای حفظ و نگهداری این اثر ارزشمند و فاخر و برای مرمت و بازسازی نقاط آسیب دیده آن با خرد جمعی و تشریک مساعی و حمایت چند دستگاه و اجرای شهرداری اراک شاهد نتایج خوبی باشیم.

قربانی با بیان اینکه شهرداری و شورای اسلامی اراک در این موضوع پای کار آمده‌اند، اضافه کرد: شهرداری اراک به صورت ویژه در مسئله بازار پای کار آمده و اداره اوقاف، میراث فرهنگی و کسبه و هیئت امنای بازار هم در کنار ما هستند و قرار است در کنار هم کار بزرگی برای شهر اراک انجام شود.

وی تاکید کرد: از تمام این افراد تقاضا داریم که با همین همت ابتدای کار تا پایان کار با تمام توان همکاری کنند تا بازسازی و مرمت این اثر ارزشمند به سرانجام برسد.

رئیس شورای اسلامی شهر اراک اضافه کرد: امید می‌رود یک اتفاق مهم برای ایران و جامعه اسلامی در انتخابات پیش رو به وقوع بپیوندد.

قربانی اظهار کرد: ما باید با حفظ انسجام و درایت و بصیرت در راستای مسیری که آیت الله رئیسی برای کشور عزیزمان ایران و جامعه اسلامی رقم زده‌اند را ادامه دهیم.

وی تصریح کرد: از مردم شریف اراک تقاضا داریم با یک وحدت و انسجام در انتخابات پیش رو حضور یابند تا یک برگ زرین بر کتاب افتخارات انقلاب اسلامی اضافه کنیم.

به گزارش ایمنا، با حضور قائم مقام وزیر و معاون میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی دفتر انجمن خیرین میراث فرهنگی استان مرکزی در اراک افتتاح شد.

بازار تاریخی اراک شناسنامه این شهر است

کد خبر 768126

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.