لزوم شناسایی و مداخله به هنگام برای حل مسائل آموزش و پرورش استثنایی

مشاور پیشگیری و پرورشی سازمان آموزش و پرورش استثنایی وزارت آموزش و پرورش گفت: شورای توان‌بخشی در بحث شناسایی و مداخله به هنگام باید در تابستان مسائل و چالش‌ها را بررسی کند و برنامه‌های آموزش و پرورش استثنایی را به سرانجام برساند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، امیر مهردادی امروز _دوشنبه یازدهم تیر_ در افتتاحیه دوره بازآموزی آموزگاران و مربیان امور معلولان آموزش و پرورش استثنایی در استان اصفهان اظهار کرد: شورای توان‌بخشی در بحث شناسایی و مداخله به هنگام باید در تابستان مسائل و چالش‌ها را بررسی کند و برنامه‌های آموزش و پرورش استثنایی را به سرانجام برساند.

وی با بیان اینکه زمانی که کار گفتار درمان در تلفظ صحیح دانش‌آموز متجلی می‌شود، بسیار برای آموزگار ارزشمند است، افزود: پس از بررسی مقاطع مختلف و دوره‌های مختلف تحصیلی، آموزگاران استثنایی بر خلاف جهت جریان آب شنا می‌کنند و این کاری قلبی است.

مشاور پیشگیری و پرورشی سازمان آموزش و پرورش استثنایی وزارت آموزش و پرورش پیرامون اینکه معلم به عنوان الگویی برای دانش‌آموز است، تصریح کرد: معلم باید نظم، آراستگی و فضائل اخلاقی را همراه با خود به کلاس درس ببرد.

وی خاطرنشان کرد: معلم باید مهربان باشد و در چهارچوب کاری آن را همراه با احترام برای دانش‌آموزان به کار ببرد و این موضوع باعث می‌شود که رأی معلم برای دانش‌آموز به نظر پدر و مادر برای دانش‌آموز ارجح‌تر باشد.

دوره‌های توانمندسازی ملی با تجربه‌گردانی همراه است

روح‌الله خزایی، رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان نیز در این افتتاحیه با بیان اینکه کاردرمانی و گفتاردرمانی محورهای اصلی دوره بازآموزی آموزگاران و مربیان امور معلولان آموزش و پرورش است، اظهار کرد: دوره‌های توانمندسازی ملی با تجربه‌گردانی همراه خواهد بود.

وی پیرامون اینکه اهمیت کاردرمانی و گفتاردرمانی از جمله موضوعات مورد تأکید در این دوره آموزشی است، اضافه کرد: کاردرمانی و گفتاردرمانی از اهمیت بسیار بالایی در آموزش و پرورش برخوردار است و برای سال‌ها بود که نیروهای توان‌بخشی در آموزش و پرورش استثنایی جذب نشده بود.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان افزود: کلاس درس و فضای توان‌بخشی احترام خاص دارد و مراجعان خانواده و دانش‌آموز به رفتار و گفتار معلم نگاه می‌کند و از معلم انتظار دارد که باید مورد نظر همکاران باشد تا مورد بازخورد منفی در جامعه نباشد.

خزایی عنوان کرد: دانش‌آموزان اگر هماهنگی چشم و دست مناسبی ندارند یا عضلات آنها دچار مشکل است یا با مشکلات عدیده دیگر همراه هستند، چشم امید آنها به معلمان است و این دوره آموزشی مسیری برای کمک بهتر و بیشتر به دانش‌آموزان است.

وی خاطرنشان کرد: تنها موضوع توان‌بخشی نیست که متوجه دانش‌آموزان است، بلکه یکی از اضلاع مدرسه خانواده است، مشورت با خانواده نیز از جمله اقداماتی است که باید به آن توجه شود.

کد خبر 768095

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.