بیانات امیرالمؤمنین، راه‌حلی برای تمام مشکلات

میزگرد تخصصی کنگره بین‌المللی نهج‌البلاغه زیست شرافتمندانه با حضور میهمانان داخلی و خارجی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، عبدالجلیل منشد ظهر امروز _دوشنبه یازدهم تیر_ در کنگره بین‌المللی نهج‌البلاغه زیست شرافتمندانه اظهار کرد: امام علی (ع) شعار حکومت انسان را سر دادند و در این راستا تلاش بر والا نشان دادن شخصیت انسان داشتند.

وی با اشاره به بخشی از خطبه‌های نهج‌البلاغه افزود: ما می‌توانیم با عهد امام با مالک‌اشتر قانون اساسی را تدوین کنیم؛ امام علی (ع) تمام تلاش خود را گذاشتند تا انسان‌ها را به‌دور از قومیت والا نشان دهند.

رئیس دانشگاه امام کاظم (ع) عراق خاطرنشان کرد: کتاب نهج‌البلاغه ارثی از امیرالمومنین است که در کنار فصاحت و بلاغت موازین اخلاقی را به ما می‌آموزد.

در ادامه نیز سید علاالدین، حسین رئیس رادیو تلویزیون عتبه حسینی اظهار کرد: ما بر اساس نهج‌البلاغه باید یک دولت کریمانه اجرا کنیم، چرا که نهج‌البلاغه روشی خاص را به ما اعطا می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه تفاسیر متقطع و تجزیه‌ای است که به آن نیاز داریم اما کافی نیست و در این زمینه به تفسیر موضوعی نیازمندیم، افزود: زمانی که به تفسیر موضوعی تکیه کنیم، با استناد به نهج‌البلاغه می‌توانیم مشکلات کره زمین را حل کنیم.

پس از آن محمد الزعبی، عضو مجمع علمای لبنان نیز اظهار کرد: امام علی (ع) به علت درایت همه‌جانبه دشمن را در هم می‌کوبیدند و در زمینه روان‌شناختی استاد بودند و اساس تمام خطابه‌هایشان ایمان به خداوند بود.

وی افزود: زمانی که به مخاطب اشاره داشتند بر موضوع اصلاح اصرار داشتند، در ادامه انگیزه و هشدار می‌دادند.

پس از آن نیز موسوی نماینده سیدحسن نصرالله اظهار کرد: سلام مخصوص سیدحسن‌نصرالله را به همه حضار می‌رسانم.

در پایان نیز سیدعلی کلاهدوزان، عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی اظهار کرد: ایمان مراحلی دارد که اگر آن را طی نکنیم، ایمان شکل نمی‌گیرد.

وی افزود: امام علی (ع) ایمان را به صبر، یقین، عدالت و جهان تقسیم‌بندی کردند که هر کدام مبانی دارد و در این راستا باید توجه داشت زمانی که انسان‌ها در برزخ شک قرار می‌گیرند، یا به سمت ایمان یا به سمت کفر حرکت می‌کنند.

کد خبر 768073

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.