در زمان برداشت جوی داخلی، از ورود جوی خارجی جلوگیری شود

رئیس بنیاد ملی گندم‌کاران گفت: از ورود جوی خارجی در زمان برداشت جوی تولید داخل باید جلوگیری شود و تنها در راستای حمایت از تولید باید جوی داخلی در سامانه بازارگاه عرضه شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، میزان خرید تضمینی محصولات کشاورزی از ابتدای دولت سیزدهم تا پایان سال ۱۴۰۲ با هدف حمایت از تولید داخل رشد ۱۳۰ درصدی داشته است.

خرید تضمینی به‌منظور حمایت از تولید محصولات اساسی کشاورزی و ایجاد تعادل در نظام تولید و جلوگیری از ضایعات محصولات کشاورزی و ضرر و زیان کشاورزان پایه‌ریزی شده است که همه ساله دولت‌ها موظف به خرید تضمینی محصولات اساسی کشاورزی هستند و حداقل قیمت خرید تضمینی را اعلام و نسبت به خرید آن‌ها از طریق واحدهای ذی‌ربط اقدام کنند.

خرید تضمینی جو با تأخیر در خرداد سال جاری آغاز شد که در همین راستا عطاالله هاشمی، رئیس بنیاد ملی گندم‌کاران در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: خرید تضمینی جو به قیمت هر کیلوگرم ۱۰ هزار تومان تصویب شده است و سازمان تعاون روستایی مجری و مباشر خرید از کشاورزان است.

وی با اشاره به اینکه جو زودتر از گندم برداشت می‌شود، افزود: خرید تضمینی جو در تمام مناطق کشور که این محصول کاشت شده، از ۲۰ روز گذشته آغاز شده است.

رئیس بنیاد ملی گندم‌کاران تصریح کرد: در گذشته مقرر شده بود که شرکت پشتیبانی امروز دام عامل خرید جو باشد، اما به علت کمبود نقدینگی و منابع به تعاون روستایی سپرده شد.

هاشمی با اشاره به جلوگیری از عرضه جوی خارجی در زمان برداشت محصول داخلی گفت: از ورود جوی خارجی در زمان برداشت جوی تولید داخل باید جلوگیری شود و تنها در راستای حمایت از تولید باید جوی داخلی در سامانه بازارگاه عرضه شود.

به گزارش ایمنا، ۵ میلیون و ۷۵۰ هزار تن گندم به ارزش ۱۰۰ همت تا امروز خریداری شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۰۰ هزار تن افزایش خرید صورت گرفته است.

کد خبر 768037

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.