حاکمیت ما نیازمند نهج‌البلاغه است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: به کتاب نهج‌البلاغه تنها به‌عنوان کتاب اخلاقی نیاز نداریم بلکه در شرایطی هستیم که حاکمیت ما نیازمند نهج‌البلاغه است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، محمدمهدی طهرانچی ظهر امروز_دوشنبه یازدهم تیر_ در سومین کنگره بین‌المللی نهج‌البلاغه اظهار کرد: توفیق داشتیم برای سومین سال برگزار کننده کنگره بین‌المللی نهج‌البلاغه باشیم و عنوان آن زیست شرافتمندانه است.

وی ادامه داد: به کتاب نهج‌البلاغه تنها به‌عنوان کتاب اخلاقی نیاز نداریم بلکه در شرایطی هستیم که حاکمیت ما نیازمند نهج‌البلاغه است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه سند ۲۰۳۰ در سال ۲۰۱۵ یک نقشه راه جهانی برای کل مردم کره خاکی بود و ۱۷ راهبرد اساسی که برآمده از عقل خودبنیان غرب بود را مدنظر قرار داشت، خاطرنشان کرد: ظاهر این سند فریبنده است اما رهبر انقلاب بر این تاکید داشتند که اینجا جمهوری اسلامی است.

طهرانچی با یادآوری اینکه بند پنجم ۲۰۳۰ برابری جنسیتی است، بیان کرد: این برابری جنسیتی مباحثی است که شتابان در حال پیاده‌سازی است و بسیاری از موارد تابع این امر است که محور آن جوانان و آموزش و پرورش است

وی خاطرنشان کرد: امروز برابری جنسیتی به‌عنوان یک شعار مطرح است؛ در این راستا شاهدیم که غرب جنسیت را امری نسبی می‌کند در حالی که در نظام اسلامی، زوجین بنای این کره خاکی هستند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: در المپیک امسال شاهد برابری جنسیتی و تیم‌های مختلط هستیم و از سویی شاهدیم که هویت و ملیت، از راهبردهای المپیک ۲۰۲۴ است.

وی گفت: در برابر این جریان ما باید به مبانی خود بازگردیم، تولید مفهوم و سیاست‌گذاری کنیم؛ خداوند خلقت را زوج آفرید و امروز با تمسک به نهج‌البلاغه شاهد این موضوع هستیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی مطرح کرد: امام علی (ع) در نهج‌البلاغه بیان می‌کنند برخی از خصلت‌ها برای زنان خیر و برای مردان شر است و این صحبت بر این نکته تاکید دارد که این تفاوت قابل تبدیل نیست.

طهرانچی اظهار کرد: اگر عرب جاهلیت دختران را زنده به‌گور می‌کرد، امروز غرب با برابری جنسیتی زن را زنده به گور می‌کند.

وی ادامه داد: زن و مرد در کمالات برابری دارند اما در جنسیت برابری ندارند؛ برابری جسنیتی نه در خصال، نه در روح و روان و نه در عاطفه و هوش و فیزیولوژی ممکن نیست.

کد خبر 768020

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.