نام‌نویسی در انتخابات هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی اصفهان

نایب‌رئیس هیئت اجرایی انتخابات نظام مهندسی اصفهان گفت: هم‌اکنون در مرحله نام‌نویسی برای انتخابات سازمان نظام مهندسی هستیم و برنامه‌ای سه‌ماهه برای این مرحله در نظر گرفته شده است.

عبدالرسول جان‌نثاری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: نقش سازمان نظام مهندسی در حوزه ساخت‌وساز و ارتقای سطح کیفی و کمی پروژه‌های ساختمانی، بسیار مهم و اثرگذار است؛ این سازمان می‌تواند دانش فنی خود را به میدان آورد و به بدنه اجرایی کشور کمک کند تا مقررات ملی در ساخت ساختمان‌هایی که ساخته می‌شود لحاظ شود.

وی با اشاره به سازمان نظام مهندسی در اصفهان افزود: این سازمان نزدیک‌به ۴۰ هزار عضو در رشته‌های مختلف شامل عمران، معماری، برق، مکانیک، نقشه‌برداری، شهرسازی و ترافیک دارد.

نایب‌رئیس هیئت اجرایی انتخابات نظام مهندسی اصفهان گفت: هیئت‌مدیره‌های سازمان نظام مهندسی به‌وسیله رأی اعضای سازمان برای یک دوره سه‌ساله برگزیده می‌شوند؛ هیئت‌مدیره سازمان نظام مهندسی اصفهان با توجه به جمعیت این شهر، متشکل از ۱۵ نفر است.

جان‌نثاری عنوان کرد: هم‌اکنون در مرحله نام‌نویسی برای انتخابات سازمان نظام مهندسی هستیم و برنامه‌ای سه ماهه برای این مرحله در نظر گرفته شده است که از بیست‌وششم خرداد تا سیزدهم تیر، متقاضیان می‌توانند ثبت‌نام خود را انجام دهند و پس از تأیید صلاحیت در ابتدای مهر انتخابات صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به انتخابات الکترونیک و غیرحضوری سازمان نظام مهندسی افزود: افرادی که دارای صلاحیت هستند و می‌توانند مؤثر باشند، در نام‌نویسی انتخابات نظام مهندسی شرکت کنند تا به نظام فنی کشور خدمت کرده باشند.

نایب‌رئیس هیئت اجرایی انتخابات سازمان نظام مهندسی اصفهان خاطرنشان کرد: با توجه به پایه‌های یک، دو و سه در ساختار نظام مهندسی، تنها افرادی می‌توانند در انتخابات شرکت کنند که پایه یک باشند، یعنی افرادی که حداقل ۱۲ سال فعالیت حرفه‌ای در کارنامه خود دارند.

جان‌نثاری ادامه داد: یکی از ویژگی‌های انتخابات هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی، قانون تعارض منافع است؛ افرادی که در حوزه ساختمان در سازمان‌های دولتی همچون شهرداری، راه و شهرسازی و بنیاد مسکن فعال باشند، نمی‌توانند در هیئت‌مدیره سازمان نظام مهندسی قرار بگیرند زیرا ممکن است موضوع تعارض منافع را رعایت نکنند.

کد خبر 767992

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.