خودکفایی در تولید برق مورد نیاز شهرداری اصفهان از نور خورشید تا ۱۴۱۰

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: جانمایی منابع تولید برق خورشیدی در شهرداری این کلان‌شهر پیشرفت کرده است و تا سال ۱۴۱۰ به ۱۰۰ درصد خواهد رسید.

محمد نورصالحی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به استفاده شهرداری اصفهان از منابع تولید برق خورشیدی اظهار کرد: از زمان‌های گذشته تعدادی منابع تولید برق خورشیدی در شهرداری این کلان‌شهر جانمایی شد.

وی با بیان اینکه موضوع جانمایی منابع تولید برق خورشیدی در شهرداری پیشرفت کرده است، افزود: میزان تولید برق خورشیدی توسط شهرداری این کلان‌شهر تا سال ۱۴۱۰ به ۱۰۰ درصد خواهد رسید.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان تاکید کرد: ردیف‌هایی برای جانمایی پنل‌ها تولید برق خورشیدی در مراکز عمومی از جمله پارک‌ها، فضاهای تفریحی و میادین پیش‌بینی شده است.

نورصالحی گفت: طبق مصوبه سال گذشته، ساختمان‌های سبز که در حوزه تولید برق، کاهش مصرف آب، بازچرخانی آب، صرفه‌جویی در مصرف انرژی و نبود اتلاف انرژی فعال است، از ۵۰ درصد تخفیف در هزینه تراکم بهره‌مند می‌شود، همچنین این موضوع با هدف جلوگیری از اتلاف انرژی و کاهش آلودگی هوای این کلان‌شهر به تصویب رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: در حال پیگیری هستیم تا با کمک اداره برق تسهیلاتی در اختیار شهروندان قرار گیرد و آن‌ها بتوانند از امتیاز فروش برق پنل‌های خورشیدی روی پشت‌بام منازل خود بهره‌مند شوند، همچنین امیدواریم که این موضوع رونق بگیرد و شهروندان به سمت استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر حرکت کنند.

کد خبر 767968

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.