دستگیری ۴ حفار غیرمجاز در آمل

فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران از دستگیری چهار حفار غیرمجاز و کشف و ضبط یک دستگاه فلزیاب در شهرستان آمل خبر داد.

به‌گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران، محمدرضا کردان عصر امروز_ یکشنبه دهم تیر_ در جمع خبرنگاران با بیان اینکه بنا بر گزارش پایگاه یگان حفاظت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان مبنی بر خبر واصله از سوی میراث بانان افتخاری مبنی تعدادی افراد ناشناس در منطقه نارنجستان، مأموران یگان حفاظت به همراه عوامل انتظامی با دستورقضایی به محل مورد نظر اعزام شدند، اظهار کرد: پس از بررسی و صحت و سقم خبر، خودروهای اعلام شده شناسایی و یک دستگاه فلزیاب کشف و ضبط شد.
وی افزود: در این رابطه چهار نفر با هویت معلوم دستگیر شدند و پرونده به‌منظور سیر مراحل قانونی تحویل مراجع ذی‌صلاح قضائی شد.
فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی عنوان کرد: طبق قانون، ساخت، خرید و فروش، نگهداری، تبلیغ و استفاده از هرگونه دستگاه فلزیاب و همچنین ورود آن به کشور منوط به اخذ مجوز از وزارت میراث‌فرهنگی کشور است.
کردان با تاکید براینکه اگر استفاده از دستگاه فلزیاب به‌منظور کشف آثار و اموال تاریخی باشد، برخورد قانونی به عمل خواهد آمد و متخلفان به مراجع قانونی معرفی خواهند شد، اظهار داشت: در این راستا از تمامی مردم استان درخواست می‌کنیم در صورت مشاهده هرگونه موردی در این خصوص مراتب را با ستاد خبری یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان با شماره تماس ۰۱۱۳۳۳۹۱۰۰۷ و یا از طریق سامانه ۰۹۶۶۲ به صورت شبانه روزی در میان بگذارند.

کد خبر 767882

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.