به‌کارگیری استخرهای کشاورزی برای مهار آتش‌سوزی جنگل‌ها و مراتع

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: استخرهای کشاورزی استان شامل معیشتی و ذخیره آب در مواقع بحرانی برای خاموش کردن آتش در مراتع و جنگل‌ها به‌کارگیری شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، محمدحسین عطایی ظهر امروز _یکشنبه دهم تیر_ در نشست کارگروه مدیریت بحران و مخاطرات بخش کشاورزی اظهار کرد: بیش از ۲۰ سال است که از طریق رسانه‌های جمعی و کارهای ترویجی تذکر می‌دهیم که کشاورزان نباید بقایای محصولات کشاورزی را آتش بزنند.

وی افزود: با این اوصاف همچنان این اقدام توسط عده‌ای صورت می‌گیرد که تصمیم گرفتیم در این رابطه از هر شهرستان کشاورز خاطی را به مراجع قضائی معرفی کنیم. استخرهای کشاورزی استان شامل معیشتی و ذخیره آب در مواقع بحرانی برای خاموش کردن آتش در مراتع و جنگل‌ها به‌کارگیری شوند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان با بیان اینکه مدیریت آب و خاک و امور فنی و مهندسی جهاد کشاورزی استان قزوین باید مختصات دقیق استخرهای کشاورزی را استخراج کرده و در اختیار نیروهای امدادی قرار دهد، خاطرنشان کرد: در صورت خسارت‌های احتمالی در حوزه خاموش کردن آتش، قانونگذار از محل تسهیلات تبصره ۱۸ اعتباراتی را برای جبران خسارت در نظر گرفته که قابل بهره برداری است.

عطایی با تأکید بر ضرورت عقد تفاهم‌نامه با نهادهای نظامی برای مهار آتش‌سوزی در جنگل و مرتع اضافه کرد: با سپاه، ارتش، فراجا و بسیج تفاهم‌نامه‌ای با هدف همکاری متقابل در مواقع بحرانی به امضا برسانید تا بتوانیم در صورت لزوم از امکانات آنها هم بهره‌مند شویم.

وی ادامه داد: تمام دستگاه‌های اجرایی برابر قانون موظف هستند در مواقع بحرانی به ویژه آتش‌سوزی در مراتع و جنگل‌ها اقدامات لازم را به منظور پیشگیری و اقدام فوری به کار بسته و از بسیج تمامی امکانات در راستای خاموش کردن آتش استفاده کنند.

کد خبر 767797

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.