پیش‌بینی تولید ۱۰۰ هزار تن گندم در چهارمحال‌ و بختیاری

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال‌وبختیاری گفت: پیش‌بینی می‌شود تولید گندم در استان بالای ۱۰۰ هزار تن گندم باشد و احتمالا حدود ۶۰ هزار تن از این مقدار به صورت تضمینی خریداری شود که نسبت به سال گذشته ۱۰ هزار تن افزایش خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از چهارمحال‌وبختیاری، روح‌الله سعیدی، امروز _یکشنبه دهم تیر_ در جمع خبرنگاران با اشاره به آغاز برداشت گندم از مزارع چهارمحال‌وبختیاری، اظهار کرد: برداشت گندم از سطح حدود ۶۰ هزار هکتار از اراضی استان آغاز شده شده است، ۲۰ هزار هکتار از اراضی زیرکشت گندم از نوع آبی و ۴۰ هزار هکتار از نوع دیم است.

وی افزود: پیش‌بینی می‌شود تولید گندم در استان بالای ۱۰۰ هزار تن گندم باشد و احتمالاً حدود ۶۰ هزار تن از این مقدار به صوت تضمینی خریداری شود که نسبت به سال گذشته ۱۰ هزار تن افزایش خواهد شد.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به طرح جهش کشت دیم در استان، ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود از هر هکتار گندم دیم در استان حدود هزار و ۴۰۰ کیلوگرم گندم برداشت شود که نسبت به سال گذشته حدود ۲۵۰ کیلوگرم افزایش داشته است، همچنین پیش‌بینی برداشت از هر هکتار گندم آبی حدود چهار هزار ۷۰۰ کیلوگرم است.

سعیدی گفت: ارقام گندم کشت شده در سال جاری در اراضی دیم شامل هما، صدرا، باران، واران، ریژا و سرداری و در اراضی بارانی حیدری، پیشتاز و مهین است‌.

وی بیان کرد: ۲۰ مرکز خرید تضمینی گندم در استان وجود دارد که شامل ۱۴ مرکز متعلق به اتحادیه تعاون روستایی استان و چهار کارخانه آرد که به صورت تضمینی خرید را انجام می‌دهند و کارخانه آرد کیار نیز به صورت توافقی گندم خریداری می‌کند.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال‌وبختیاری با بیان اینکه مرکز خرید سیلو شهید استکی شهرستان فرخ‌شهر هم خرید تضمینی گندم را انجام می‌دهد، اضافه کرد: قیمت هر کیلو گندم به صورت تضمینی ۱۷ هزار و ۵۰۰ از کشاورز خریداری می‌شود.

کد خبر 767768

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.