کمرنگ‌شدن برچسب‌های تبلیغاتی در شهر اصفهان با اجرای قانون شهرداری‌ها

رئیس اداره هماهنگی و نظارت خدمات شهری شهرداری اصفهان گفت: به‌رغم تمام انتقادهایی که درباره نصب برچسب‌های تبلیغاتی به در و دیوار منازل شهر مطرح است، شاهد کم‌رنگ شدن جلوه این برچسب‌ها به دلیل برخورد قانونی عوامل شهرداری بر اساس ماده ۹۲ قانون شهرداری با عوامل انجام این اقدام هستیم.

رامین میرعسگری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه جریمه‌ای برای اصنافی که اقدام چسباندن برچسب‌های تبلیغاتی می‌کنند، در نظر گرفته شده است، اظهار کرد: پارکبان برای پاک‌سازی برچسب‌های تبلیغاتی باید از محدوده نظافتی خود کسر کنند تا این برچسب‌ها پاک‌سازی شود، از این‌رو اصناف را مجبور به پاک‌سازی برچسب‌ها و تراکت‌ها می‌کنیم، زیرا هدف جریمه و کسب درآمد نیست، بلکه می‌خواهیم این برچسب‌ها در سطح شهر پاک‌سازی شود.

وی افزود: اجرای ماده قانونی ۹۲ و تغییر روش تبلیغات در دوران شیوع کرونا از جمله فروش غیرحضوری یا آنلاین و وجود شبکه‌های مجازی موجب شده است تا تبلیغات برچسبی در سطح شهر کم‌رنگ شود.

رئیس اداره هماهنگی و نظارت خدمات شهری شهرداری اصفهان با بیان اینکه تعدادی از اصناف خدماتی، از جمله لوله‌بازکنی‌ها اقدام به نصب برچسب روی در و دیوار منازل می‌کنند، تاکید کرد: روزهای تعطیل هر هفته پارکبانان موظف هستند برچسب‌های تبلیغاتی سطح منطقه را پاکسازی کنند؛ البته قبل از پاک‌سازی، در بسیاری از موارد مستندسازی و تصویربرداری‌هایی صورت گرفت و برای اجرای ماده ۹۲ قانونی ارسال شده است که این مستندسازی منجر به قطع خط تلفن این اصناف شد.

میرعسگری گفت: به‌رغم تمام انتقادهایی که درباره نصب برچسب‌های تبلیغاتی به در و دیوار منازل شهر مطرح است، شاهد کم‌رنگ شدن جلوه این برچسب‌ها به دلیل برخورد قانونی عوامل شهرداری بر اساس ماده ۹۲ قانون شهرداری با عوامل انجام این اقدام هستیم.

وی ادامه داد: با پیگیری کد ملی ثبت شده، سیم‌کارت اصنافی که اقدام به چسباندن برچسب‌های تبلیغاتی در سطح شهر می‌کنند، مسدود می‌شود و هنگامی که فرد برای رفع مسدودی مجبور به مراجعه می‌شود، ملزم می‌شود نیرویی برای پاک‌سازی برچسب‌های تبلیغاتی در نظر بگیرد و پس از پاکسازی بازدید انجام و در صورت پاک‌سازی کامل این برچسب‌های تبلیغاتی، نامه‌ای در خصوص رفع مسدودی خط تلفن صادر می‌شود.

رئیس اداره هماهنگی و نظارت خدمات شهری شهرداری اصفهان با بیان اینکه تبلیغات برچسبی و نازیبا کردن چهره شهر از جمله اقدامات غیرقانونی است، خاطرنشان کرد: ظرفیت‌های مختلفی از جمله شبکه‌های صداوسیما، شبکه‌های مجازی و تابلوهای سطح شهر برای انجام این تبلیغات وجود دارد، از این‌رو مشخصات شرکت‌های تبلیغاتی زیر تابلوهای سطح شهر درج شده است و اصنافی که قصد تبلیغ دارند، می‌توانند با این شرکت‌ها قراردادی را امضا کنند.

میرعسگری گفت: تابلوهای سیمانی که در بلوارها و چهارراه‌ها شاهد هستیم، هزینه مناسب‌تری نسبت به بیلبوردهای سطح شهر دارد، بنابراین اصناف می‌توانند تبلیغات خود را توسط این تابلوها ارائه کنند، همچنین این اصناف با تبلیغ در شبکه‌های مجازی یا هماهنگی با مخابرات برای ارسال پیام‌های تبلیغاتی ساکنان منطقه مورد نظر مسیر تبلیغات را ادامه دهند.

کد خبر 767760

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.