حمایت می‌کردند المپیکی می‌شدم/ دریغ از یک پیام تشکر خشک‌وخالی

ملی پوش دوومیدانی کشورمان گفت: شرایط خوبی برای کسب سهمیه المپیک داشتم و اگر فدراسیون دوومیدانی از فروردین من را به مسابقات اعزام می‌کرد و حمایت‌های لازم از من می‌شد، می‌توانستم مسافر پاریس شوم.

مسعود کامران در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا درباره تورنمنت‌هایی که در سال جاری پشت سر گذاشته است، اظهار کرد: بیستم اردیبهشت در مسابقات بین‌المللی به میزبانی کشور ترکیه با هزینه شخصی شرکت کردم و موفق به کسب رتبه نخست شدم.

وی افزود: مدتی بعد در سی‌ام اردیبهشت بار دیگر با هزینه شخصی در مسابقات بین‌المللی دوومیدانی به میزبانی شهر ازمیر در کشور ترکیه حاضر شدم و موفق به کسب مدال طلا شدم.

ملی‌پوش دوومیدانی ایران اضافه کرد: دهم خرداد نیز به همراه کاروان تیم ملی در مسابقات غرب آسیا به میزبانی کشور عراق حضور پیدا کردم و با توجه به سطح بالای این تورنمنت در بخش سرعت رتبه اول را به خود اختصاص دادم.

نه تبریک گفتند نه تشویق کردند

وی در خصوص فشردگی مسابقات خود عنوان کرد: چهارم تیر به همراه کاروان تیم ملی در مسابقات تور جهانی C حاضر شدیم؛ در این تورنمنت با افرادی رقابت کردم که پیش از آن سهمیه ورودی المپیک را کسب کرده بودند در چنین شرایطی موفق شدم مدال برنز این مسابقات را از آن خود کنم.

کامران ادامه داد: در مسابقات جهانی قزاقستان شرکت کردم و به مصاف رقیبی رفتم که در رقابت‌های آسیایی موفق به کسب مدال طلا شده بود و در جایگاه پنجم جهان حضور داشت؛ در این مسابقه نیز موفق به کسب مدال برنز شدم.

وی اضافه کرد: پس از تورنمنت جهانی در مسابقات قهرمانی کشور حاضر شدم چراکه امتیاز این تورنمنت برای من از اهمیت بالایی برخوردار بود و در نهایت نیز پنجم تیر پس از ۱۷ ساعت نخوابیدن و خستگی در مسابقات شرکت کردم و به عنوان نماینده اصفهان مدال طلا را به خود اختصاص دادم.

ملی‌پوش دوومیدانی کشورمان در خصوص حمایت‌های اداره ورزش و جوانان اصفهان تصریح کرد: با وجود دستیابی به چنین موفقیتی هیچ تبریک یا تشویقی شامل حال من نشد، در صورتی که اداره کل ورزش و جوانان از افراد دیگری در استان قدردانی کرد.

از استان‌های دیگر پیشنهاد داشتم، اما…

ملی‌پوش دوومیدانی کشورمان پیرامون حمایت نشدن از سوی مسئولان استانی خاطر نشان کرد: چند مرتبه قصد داشتم به عنوان نماینده دیگر استان‌ها در مسابقات حضور پیدا کنم، چراکه مدال طلا روی سهمیه مسابقات استانی تأثیر بسیاری دارد.

وی ادامه داد: از استان‌هایی همچون شیراز و کیش پیشنهاد همکاری داشته‌ام، اما مسئولان اصفهان وعده دادند که حمایت‌های لازم را خواهند داشت؛ هر چند پاسخ پیام و تماس من را نمی‌دهند.

کامران با اشاره به حمایت نشدن از سوی فدراسیون دوومیدانی نیز یادآور شد: پس از شرکت در این تورنمنت رنکینگ جهانی خود را ارتقا دادم و به جایگاه ۵۴ رسیدم، در صورتی که برای رسیدن به سهمیه المپیک باید جایگاه چهلم را داشته باشیم.

وی بیان کرد: بدون تردید اگر فدراسیون دوومیدانی از من نیز همچون بازیکنانی که به این پنج تورنمنت اعزام کرد حمایت می‌کرد سهمیه المپیک ۲۰۲۴ را به خود اختصاص می‌دادم.

ملی‌پوش دوومیدانی کشورمان افزود: در حال حاضر فقط افسوس می‌خورم که چرا چنین اتفاق مهمی برای من رقم نخورد چراکه اصلی‌ترین هدف من از شرکت در این پنج مسابقه کسب سهمیه المپیک بود.

وی تاکید کرد: اگر فدراسیون دوومیدانی از فروردین من را به مسابقات اعزام می‌کرد و حمایت‌های لازم را داشت در حال حاضر جزو ورزشکاران المپیکی بودم.

با هزینه شخصی به اردو اعزام می‌شوم

کامران پیرامون دشواری‌های مسیر خود خاطرنشان کرد: با وجود اینکه سه سال است در تیم ملی حضور دارم و با اختلاف بالا در رشته ۱۱۰ متر با مانع نفر اول هستم، اما فدراسیون دوومیدانی هیچ‌گونه حمایتی از من نکرده است و با هزینه شخصی در اردو شرکت می‌کنم؛ تمام هزینه‌های مکمل، تغذیه و کفش تخصصی بر عهده خودم است.

وی اضافه کرد: در چنین شرایطی رکوردهایی را به ثبت رسانده‌ام که ۲۰ سال است کسی آن‌ها را به ثبت نرسانده است؛ تنها در سال ۸۲، روح‌الله عسگری در ۲۹ سالگی با حمایت‌های فراوان فدراسیون دوومیدانی همچون اعزام به اردوهای خارج از کشور و همکاری با بهترین مربی‌های خارجی موفق به ثبت این رکوردها شده است.

آرزوی من رسیدن به المپیک است

ملی‌پوش دوومیدانی کشورمان با اشاره به مسیر خود در آینده بیان کرد: سال جاری شرایط مطلوبی داشتم و هزینه‌های بسیاری کردم.

وی افزود: در کنار حسن تفتیان برنامه تمرینی خود را به بهترین نحو ممکن پیش بردم؛ مربی من از ورزشکاران المپیکی به‌شمار می‌رود که موفق به کسب سهمیه المپیک شده است.

وی تاکید کرد: تنها آرزوی من رسیدن به المپیک است و با وجود اینکه در این دوره به این مهم دست پیدا نکردم، اما تلاش خود را دوچندان می‌کنم تا در المپیک بعدی ورودی مستقیم را دریافت کنم و به شما اطمینان می‌دهم تنها فردی خواهم شد که در تاریخ دوومیدانی ایران در رشته سرعت در بخش ۱۱۰ متر با مانع در مرحله فینال حاضر شده است.

کد خبر 767718

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.