آماده‌سازی‌های لندن برای مقابله با گرمای بالا

لندن در راستای مقابله با تأثیرات ناشی از تغییرات آب‌وهوایی به‌ویژه گرمای شدید، به اجرای عملیاتی آزمایشی پرداخت که آمادگی شهر را در برابر اثرات این پدیده گرمایی را مورد آزمایش قرار می‌دهد.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، لندن با اجرای تمرینات آموزشی به‌منظور آمادگی در برابر بلایای طبیعی، سعی دارد اطمینان حاصل کند که مقامات از ابزار و دانش مناسب برای رسیدگی به شرایط اضطراری و حمایت از لندنی‌ها در رویدادهای شدید آب‌وهوایی برخوردار هستند.

آماده‌سازی‌های لندن برای مقابله با گرمای بالا

این شهر طی عملیاتی موسوم به هلیوس تمرینی را به‌منظور آزمایش توانایی خود برای مقابله با گرمای ۴۰ درجه سانتی‌گراد انجام داد و سناریویی را بررسی کرد که در آن گرمای شدید به مدت پنج روز پایتخت را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد. این عملیات که توسط واحد مقاومت لندن اجرا شد، بیش از ۸۰ شرکت‌کننده از خدمات اضطراری گرفته تا دولت محلی، آژانس‌های محیط‌زیست و شرکت‌های حمل‌ونقل را شامل می‌شد.

هدف این عملیات سنجش آمادگی شهر در برابر گرمای شدید و شناسایی خطرات احتمالی در این زمینه است، چراکه افزایش دما تهدیدی برای سلامتی به‌ویژه در جمعیت‌های آسیب‌پذیر هم‌چون کودکان و سالمندان است.

گرمای شدید و آب‌وهوای خشک همچنین می‌تواند موجب آتش‌سوزی‌های جنگلی شود و دمای بالا اغلب با باران‌های شدید و جاری شدن سیل همراه است. از سوی دیگر تابستان‌های اخیر نشان داده است که آب‌وهوای جهان در حال تغییر است و این امر بر همه بخش‌های جامعه، محیط زیست و اقتصاد تأثیر می‌گذارد.

آماده‌سازی‌های لندن برای مقابله با گرمای بالا

تمرین‌هایی هم‌چون عملیات هلیوس به بشر کمک می‌کند تا مطمئن شود به ابزار و دانش مناسب برای رسیدگی به شرایط اضطراری و حمایت از شهروندان در برابر رویدادهای شدید آب‌وهوایی دسترسی دارد. این عملیات آزمایش یک طرح گرمایی جدید برای لندنی داغ‌تر بود و در آن به شرکت‌کنندگان توصیه شد در نظر بگیرند که دوره گرمای طولانی‌مدت چه تأثیراتی بر افراد، جوامع و خدمات خواهد داشت.

عملیات هلیوس در بحبوحه اخطار گرمای زرد چهار روزه انجام شد که توسط آژانس امنیت بهداشتی بریتانیا و اداره هواشناسی صادر شده است و فرصتی حیاتی برای گرد هم آوردن شرکا و برنامه‌ریزی درباره چگونگی مدیریت این تهدیدات در آینده فراهم می‌کند.

آماده‌سازی‌های لندن برای مقابله با گرمای بالا

کد خبر 767695

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.