صادرات بیش از ۳۳ میلیون دلاری گنبدکاووس در سال ۱۴۰۲

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گلستان صادرات واحدهای صنعتی گنبدکاووس در سال گذشته را ۳۴ هزار و ۹۱۰ تن اعلام کرد و گفت: انواع کالاهای صادراتی به ارزش ۳۳ میلیون و ۱۷۳ هزار دلار بوده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از گلستان، درویشعلی حسن‌زاده، صبح امروز -یکشنبه دهم تیر- در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: پنج واحد صنعتی گنبدکاووس از طریق مبادی گمرکی گلستان و برخی استان‌های دیگر در دو ماهه نخست سال‌جاری به کشورهای ترکمنستان، عراق، قطر، عمان، رومانی، ازبکستان، بلغارستان، پاکستان و هندوستان صادرات می‌شود.

وی کل صادرات واحدهای صنعتی گنبدکاووس در سال گذشته را ۳۴ هزار و ۹۱۰ تن اعلام کرد و گفت: انواع کالاهای صادراتی به ارزش ۳۳ میلیون و ۱۷۳ هزار دلار بوده است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گلستان با بیان اینکه تعداد واحدهای فعال این شهرستان ۱۰۸ واحد صنعتی است، افزود: پنج واحد صنعتی راکد است.

وی تعداد معادن فعال این منطقه را ۹ معدن برآورد کرد و ادامه داد: پیگیری برای فعال‌سازی واحدهای دارای مشکل در حال انجام است.

حسن‌زاده خاطرنشان کرد: تاکنون دو هزار و ۱۵۴ پروانه کسب برای واحدهای تولیدی، هشت هزار و ۱۲۰ پروانه کسب برای واحدهای توزیعی، هزار و ۷۵۱ پروانه کسب برای واحدهای خدماتی و دو هزار و ۳۶۰ پروانه کسب برای واحدهای فنی در شهرستان صادر شده است.

وی ادامه داد: برای ۲۸ هزار نفر در واحدهای صنفی، دو هزار و ۳۳۰ نفر در واحدهای صنعتی و ۵۰ نفر در واحدهای معدنی گنبدکاووس شغل ایجاد شده است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گلستان گفت: سال گذشته از محل تبصره ۱۸ به یک طرح صنعتی، سه واحد صنعتی و یک واحد صنفی شهرستان در مجموع ۲۶۸ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شد و همچنین ۵۴ نفر از قالی‌بافان برای دریافت تسهیلات مشاغل خانگی هر کدام به مبلغ یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال به بانک معرفی شدند.

وی افزود: از محل اعتبارات روستایی و عشایری هم سال گذشته ۱۱۴ هزار و ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات به هشت واحد صنفی شهرستان پرداخت شد.

حسن زاده در خاتمه یادآور شد: پنج هزار و ۱۹۷ تن انواع کالاها به ارزش چهار میلیون و ۸۳۷ هزار دلار فروردین و اردیبهشت سال‌جاری توسط پنج واحد صنعتی این شهرستان صادر شد.

کد خبر 767685

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.