مقابله با کاهش جمعیت به روش ارزان سوئد

شهر سوئدی گوتن در تلاش است با فروش زمین تنها به قیمت یک کرون (۰.۰۸ یورو) در هر متر مربع، ساکنان بیشتری را جذب کند. اغلب شهرهای اروپا برای جذب جمعیت شروع به فروش خانه و زمین با قیمت‌های بسیار پایین کرده‌اند تا کاهش جمعیت را جبران کنند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گوتن سوئد جمعیت سالخورده و نرخ زاد و ولد پایینی دارد اما در بین گردشگران محبوب است. این شهر در تلاش است با فروش زمین تنها به قیمت یک کرون (۰.۰۸ یورو) در هر متر مربع، ساکنان بیشتری را جذب کند. کمپین جدید بخشی از پروژه‌ای برای کمک به گوتن، شهری کوچک با حدود پنج هزار ساکن، است تا بتواند با جذب ساکنان جدید، پیری جمعیت و کاهش نرخ زاد و ولد را جبران کند.

هیچ قانون یا الزامی در مورد اینکه چه کسی مجاز به خرید این زمین‌ها است وجود ندارد اما به احتمال زیاد فقط افرادی که به طور قانونی در سوئد زندگی می‌کنند واجد شرایط خرید هستند و تعهد به استفاده از زمین الزامی است. خریداران باید ظرف دو سال ساخت‌وساز در زمین خود را آغاز کنند. در غیر این صورت زمین به شهرداری محل بازگردانده می‌شود.

جذب جمعیت به روش ارزان سوئد

گوتن به‌علت بعضی از جاذبه‌های محبوبش، از جمله کلیسای رومی Husaby Kyrka، دیدنی تاریخی Martorpsfallet با آبشارش و منطقه حیات‌وحش Österplana Hed och Vall، یک مقصد محبوب برای گردشگران داخلی سوئد و بین‌المللی است. این مکان‌ها ترکیبی از تجربیات تاریخی، طبیعی و فرهنگی را ارائه می‌دهند و بازدیدکنندگان را برای کشف میراث غنی و مناظر دیدنی شهر جذب می‌کنند.

اجرای این طرح چگونه است؟

زمین‌های فروخته‌شده در سراسر شهرداری، عمدتاً در مناطق توسعه‌یافته پراکنده هستند. گوتن در ارائه قطعات زمین با تخفیف در سوئد تنها نیست. در جنوب سوئد، شهرداری هیلته کمپین مشابهی را در اوایل امسال راه‌اندازی کرد و ۵۴ قطعه زمین را به همان قیمت فروخت.

این کمپین در گوتن در طول سال‌های ۲۰۲۴ و ۲۰۲۵ اجرا خواهد شد و پس از آن احتمالاً ادامه نخواهد یافت، زیرا اقتصاد سوئد به احتمال زیاد به حالت عادی باز خواهد گشت.

کد خبر 767650

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.