خوشه ستاره‌ای Messier 22 را رصد کنید

خوشه ستاره‌ای Messier 22 دهم تیر حدود نیمه شب به وقت محلی به بالاترین نقطه خود در آسمان می‌رسد.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، خوشه ستاره‌ای Messier 22 با قدر ۵.۲ طی هفته‌های آینده به خوبی در آسمان عصر قابل رصد است، این خوشه ستاره‌ای یکشنبه -دهم تیر- حدود نیمه شب به وقت محلی به بالاترین نقطه خود در آسمان می‌رسد و عصرهای بعدی هر روز چهار دقیقه زودتر به اوج خود می‌رسد.

خوشه ستاره‌ای Messier 22 از اصفهان بین ساعت ۲۱:۱۵ تا ۰۲:۵۶ قابل مشاهده است، به طوری که حدود ساعت ۲۱:۱۵ به میزان ۲۰ درجه از افق جنوب شرقی شما بالا می‌رود، ساعت ۰۰:۰۶ نیز ۳۳ درجه بالاتر از افق جنوبی شما به بالاترین نقطه خود در آسمان می‌رسد و حوالی ساعت ۰۲:۵۶ از دسترس خارج می‎‌شود.

رصد خوشه ستاره‌ای Messier 22 از زاویه ۲۳ درجه و ۵۴ دقیقه جنوبی، از نیمکره جنوبی آسان‌تر است، اما از عرض‌های جغرافیایی بسیار شمالی قابل مشاهده نیست، این خوشه ستاره‌ای با قدر ۵.۲ آنقدر کم نور است که با چشم غیرمسلح از هر نقطه به جز در تاریک‌ترین مکان دیده نمی‌شود، اما می‌توان آن را با استفاده از یک دوربین دوچشمی یا تلسکوپ رصد کرد.

دنباله‌دار 13P/Olbers در حضیض خورشیدی

دنباله‌دار 13P/Olbers یکشنبه -دهم تیر- در فاصله ۱.۱۸ واحد نجومی از خورشید، در نزدیک‌ترین فاصله از آن قرار دارد، این پدیده از اصفهان قابل مشاهده نیست، زیرا در طول روز به بالاترین نقطه خود در آسمان می‌رسد و هنگام غروب نیز بیش از ۱۶ درجه بالاتر از افق نخواهد بود.

کد خبر 767636

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.