خرید تضمینی گندم از مرز ۵.۶ میلیون تن عبور کرد

مجری طرح گندم وزارت جهاد کشاورزی گفت: از ابتدای فصل برداشت تاکنون، ۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تن گندم به ارزش ۹۸ هزار میلیارد تومان از گندمکاران در قالب تضمینی خریداری شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سهراب سهرابی درباره وضعیت خرید تضمینی گندم در کشور اظهار کرد: از ابتدای فصل برداشت تاکنون، ۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تن گندم به ارزش ۹۸ هزار میلیارد تومان از گندم‌کاران خریداری شده است.

وی افزود: اکنون میزان خرید نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از ۴۵۰ هزار تن افزایش دارد و بر اساس آمارهای سال گذشته، طی مدت مشابه ۵ میلیون و ۱۲۵ هزار تن گندم خریداری شده بود.

مجری طرح گندم وزارت جهاد کشاورزی ارزش این میزان گندم خریداری شده را ۹۸ همت عنوان کرد و گفت: تاکنون نزدیک به ۴۱.۲ هزار میلیارد تومان معادل حدود ۵۰ درصد از مطالبات گندم‌کاران پرداخت شده است.

سهرابی تصریح‌کرد: بیشترین میزان خرید تضمینی گندم در سال زراعی جاری به ترتیب مربوط به استان‌های خوزستان با یک میلیون و ۶۱۷ هزار تن، گلستان یک میلیون و ۲۰ هزار تن، فارس ۶۷۵ هزار تن، ایلام ۳۲۴ هزار تن و خراسان رضوی ۲۸۰ هزار تن است.

وی با بیان اینکه خرید گندم از استان‌های اقلیم سرد تا پایان شهریورماه ادامه خواهد داشت، گفت: از این میزان گندم خریداری شده حدود ۱۷۰ هزار تن گندم دوروم و ۲۶۰ هزار تن گندم بذری خریداری شده است؛ کشاورزان باید گندم خود را به مراکز خرید گندم دولتی بفروشند و از فروش به دلالان خودداری کنند؛ همچنین کاه و کلش مزارع را آتش نزنند.

وی افزود: برآوردها حاکی است امسال ۱۴.۵ تا ۱۵.۵ میلیون تن گندم تا پایان شهریور ماه از مزارع آبی و دیم برداشت شود و با توجه به این میزان تولید، نیازی به واردات گندم نخواهیم داشت.

مجری طرح گندم وزارت جهاد کشاورزی عنوان کرد: طبق مصوبه شورای قیمت‌گذاری و اتخاذ سیاست‌های حمایتی، هر کیلوگرم گندم معمولی نان ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان و گندم دوروم ۱۸ هزار تومان از کشاورزان خریداری می‌شود.

کد خبر 767597

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مسعود IR ۰۷:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۱
    0 0
    راست میگین پول کشاورز بدین تا به دلال ندن