مشارکت ۵۱ درصدی بانوان فارس در چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری

معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی استانداری فارس در خصوص ترکیب جنسیتی مشارکت کنندگان در انتخابات ریاست جمهوری در استان گفت: ۵۱ درصد از مشارکت کنندگان را بانوان و ۴۹ درصد را آقایان در استان فارس تشکیل دادند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از فارس و به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری، اسماعیل قزل سفلی با قدردانی از حضور پرشور مردم در انتخابات دور چهاردهم ریاست جمهوری اظهار کرد: اهالی ولایت‌مدار فارس همواره یار و یاور آرمان‌های انقلاب اسلامی بوده‌اند و در بزنگاه‌های مهم پشتیبانی خود را از نظام مقدس جمهوری اسلامی به نمایش گذاشتند.

وی با بیان اینکه در ۳۵۱۹ شعبه اخذ رأی میزبان مردم فارس بوده‌ایم، افزود: با یاری پروردگار متعال دور اول چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری در هشتم تیرماه ۱۴۰۳ در استان پهناور فارس در چارچوب قانون، سالم و امن برگزار شد.

رئیس ستاد انتخابات استان فارس با ارائه آمار و ارقامی از دور اول انتخابات ریاست جمهوری، تصریح کرد: در استان فارس جناب آقای جلیلی با ۶۳۴۲۹۴ رأی معادل ۴۷.۹ درصد آرا، آقای پزشکیان با ۵۳۲۹۴۷ رأی معادل ۴۱.۲ درصد آرا، آقای قالیباف با ۱۳۲۸۴۸ رأی ۱۰.۲ درصد آرا و آقای پورمحمدی با ۱۰۲۹۲ رأی ۰.۷۹ درصد آرای مأخوذه را به خود اختصاص دادند.

قزل سفلی پیرامون ترکیب جنسیتی مشارکت کنندگان، ادامه داد: ۵۱ درصد از مشارکت کنندگان را بانوان و ۴۹ درصد را آقایان در استان فارس تشکیل دادند.

وی پیرامون ترکیب سنی مشارکت کنندگان در دور اول انتخابات ریاست جمهوری، خاطر نشان کرد: گروه سنی ۱۸ تا ۲۵ سال ۱۱ درصد، ۲۵ تا ۳۵ سال ۱۶ درصد، ۳۵ تا ۴۵ سال ۲۷ درصد، ۴۵ تا ۵۵ سال ۱۹ درصد آرا را به صندوق‌های اخذ رأی ریختند.

رئیس ستاد انتخابات استان فارس اظهار کرد: برابر گزارش سامانه جامع انتخابات، بیشترین آمار مشارکت در شهرستان‌های کوه چنار و رستم و سپیدان رقم خورده است.

قزل سفلی از اتخاذ تدابیر لازم برای برگزاری دور دوم انتخابات ریاست جمهوری خبر داد و افزود: پس از اعلام قطعی نتایج توسط سخنگوی ستاد انتخابات کشور، با تدارک زیرساخت‌ها و امکانات لازم آماده برگزاری مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری می‌شویم و در این راستا کلیه دست اندر کاران در حوزه‌های اجرا، نظارت، بازرسی و امنیت مقدمات لازم را در شعب اخذ رأی برای ارائه خدمت به اهالی فهیم استان را در روز پانزدهم تیرماه فراهم می‌آورند.

کد خبر 767580

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.