از قدرتمندی ایران در تولید مواد اولیه دارویی تا افزایش ۳ برابری درآمدهای نفتی

ایمنا از قدرتمندی ایران در تولید مواد اولیه دارویی، کمک به نیازمندان در هر ساعت از شبانه‌روز با سامانه سها، افزایش بیش از چهار میلیارد دلاری درآمدهای ارزی کشور، اختصاص ۱۳۵ میلیارد تومان بودجه دولتی برای انجام پروژه‌های شهری قم و افزایش سه برابری درآمدهای نفتی در دولت سیزدهم در بسته خبر خوب می‌گوید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، امروز در بسته خبر خوب به سراغ قدرتمندی ایران در تولید مواد اولیه دارویی می‌رویم، در ادامه نیز شناسایی، ثبت نیازها و کمک به نیازمندان در هر ساعت از شبانه‌روز با سامانه سها مطرح شده است، همچنین ‏‬ افزایش بیش از چهار میلیارد دلاری درآمدهای ارزی کشور، اختصاص ۱۳۵ میلیارد تومان بودجه دولتی برای انجام پروژه‌های شهری قم، تأمین و توزیع بیش از ۴۰ میلیون لیتر نفت گاز در بخش کشاورزی کردستان و افزایش سه برابری درآمدهای نفتی در دولت سیزدهم نیز از جمله موضوعاتی است که در ادامه جزئیات بیشتر آن بیان شده است.

قدرتمندی ایران در تولید مواد اولیه دارویی

قدرتمندی ایران در تولید مواد اولیه دارویی

فرامرز اختراعی، رئیس هیئت مدیره سندیکای تولیدکنندگان مواد دارویی، شیمیایی و بسته‌بندی دارویی کشور اظهار کرد: مواد پایه به‌ویژه مواد حوزه نفتی و پتروکمیکال، انرژی و نیروی کارمان بسیار ارزان‌تر است، بدیهی است که قیمت تمام‌شده نیز باید ارزان‌تر باشد.

وی افزود: امروز در حال تجربه کردن شرایط فوق‌العاده‌ای هستیم و احساس می‌کنم تا حدود دو سه سال دیگر، به درجه بزرگی از صادرات مواد مؤثر دارویی خواهیم رسید.

رئیس هیئت مدیره سندیکای تولیدکنندگان مواد دارویی، شیمیایی و بسته‌بندی دارویی کشور با اشاره به اینکه ششمین نمایشگاه بین‌المللی مواد دارویی، شیمیایی و بسته‌بندی دارویی، از روز پنجشنبه، چهاردهم تیر ۱۴۰۳ در شهر آفتاب شروع به کار می‌کند، گفت: این نمایشگاه را می‌توان مهم‌ترین رویداد بین‌المللی در حوزه داروسازی کشور تلقی کرد که با حضور شرکت‌های داخلی و خارجی به مدت چهار روز برگزار می‌شود.

اختراعی ادامه داد: قرار است در نمایشگاه فارمکس، توانمندی‌های شرکت‌های داخلی که در زمینه تولید و تأمین مواد دارویی، شیمیایی و بسته‌بندی دارویی فعال هستند، در معرض نمایش بازدیدکنندگان قرار گیرد.

وی عنوان کرد: این نمایشگاه در طول پنج دوره برگزاری توانسته است زمینه‌های معاملات و صادرات محصولات شرکت‌های داخلی را رقم بزند و قراردادهای مختلفی با شرکت‌ها و کشورهای خارجی منعقد شود.

رئیس هیئت مدیره سندیکای تولیدکنندگان مواد دارویی، شیمیایی و بسته‌بندی دارویی کشور نمایشگاه مواد اولیه دارویی را به‌عنوان یک نمایش پیشرفت واقعی تلقی کرد و افزود: فکر می‌کنم تمام کسانی که به نمایشگاه فارمکس می‌آیند، بسیار به آینده صنعت دارو امیدوار خواهند شد.

بر اساس این گزارش، ششمین نمایشگاه بین‌المللی فارمکس در روزهای چهاردهم تا هفدهم تیر ۱۴۰۳ در نمایشگاه شهر آفتاب برگزار می‌شود.

شناسایی، ثبت نیازها و کمک به نیازمندان در هر ساعت از شبانه‌روز با سامانه سها

شناسایی، ثبت نیازها و کمک به نیازمندان در هر ساعت از شبانه‌روز با سامانه سها

غرفه سامانه هوشمند امداد «سها» برای نخستین بار در نمایشگاه بین‌المللی الکامپ (الکترونیک، کامپیوتر و تجارت الکترونیک تهران ۱۴۰۳) آغاز به کار کرد، کمیته امداد با برپایی غرفه سامانه «سها» تلاش کرده است در کنار دیگر خدمات فناورانه و هوشمند، حوزه احسان و توانمندسازی را در قالب هوشمند معرفی کند.

نمایشگاه بین‌المللی الکامپ که در محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی سئول برگزار شده است تا سه‌شنبه، دوازدهم تیر میزبان مراجعان و علاقه‌مندان حوزه اقتصاد دیجیتال و خدمات هوشمند خواهد بود.

سامانه هوشمند امداد با عنوان سها از نخستین درگاه‌های ارائه خدمات احسان نیکی است و از مهم‌ترین ویژگی‌های آن می‌توان به امکان شناسایی، ثبت نیازها و ارائه کمک به نیازمندان در هر ساعت از شبانه‌روز یا اشتراک‌گذاری نیاز افراد محروم اشاره کرد.

استقرار این سامانه در مسیر پیشرفت کمیته امداد به‌منظور اثربخشی هرچه بیشتر خدمات و تحقق مأموریت‌های این نهاد است که در امور توانمندسازی مددجویان با محوریت عدالت در توزیع منابع، حفظ کرامت مددجویان و ایجاد شفافیت در ارائه خدمات فعالیت می‌کند، همچنین این سامانه به صورت هوشمند با دیگر سکوهای خدماتی کمیته امداد شامل سامانه حیات، سامانه مهربانی و شبکه نیکوکاری متصل است و ارتباط دارد.

.

درآمدهای ارزی کشور بیش از ۴ میلیارد دلار افزایش یافت

به نقل از بانک مرکزی، تحولات بازرگانی خارجی نشان می‌دهد در سه ماهه نخست سال جاری صادرات نفتی و غیرنفتی کشور به ۲۵.۵ میلیارد دلار رسید که در مقایسه با صادرات ۲۱.۵ میلیارد دلاری مدت مشابه سال گذشته، ۱۸.۶ درصد افزایش یافته است، تراز تجاری کشور نیز در سه ماهه ابتدایی سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته با افزایش ۵۱.۴ درصدی از ۷.۴ میلیارد دلار به ۱۱.۲ میلیارد دلار رسیده است.

بانک مرکزی همچنین ۱۷ میلیارد و ۴۱۷ میلیون دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی، دارو، کالاهای تجاری و بازرگانی از ابتدای سال جاری تا هشتم تیر تأمین کرده است که سه میلیارد و ۹۷۵ میلیون دلار ارز سهم کالاهای اساسی و دارو بوده است.

اختصاص ۱۳۵ میلیارد تومان بودجه دولتی برای انجام پروژه‌های شهری قم

اختصاص ۱۳۵ میلیارد تومان بودجه دولتی برای انجام پروژه‌های شهری قم

رضا درودگر، مدیرکل مالی شهرداری قم با بیان اینکه مسئولیت اداره کل ذی‌حسابی شهرداری درباره بودجه‌های دولتی به شهرداری تعلق می‌گیرد، اظهار کرد: ذی‌حساب مأموری است که برای نظارت بر حسن اجرای اعتباراتی که از بودجه دولت استفاده می‌شود، معرفی می‌شود.

وی افزود: شهرداری قم در سال ۱۴۰۲ پنج طرح از بودجه عمومی دولت در اختیار داشت که مبلغ کل این پنج طرح ۱۳۵ میلیارد تومان بوده است که از این میان ۶۳ میلیارد به قطار شهری اختصاص دارد و مابقی مربوط به چهار پروژه دیگر است.

مدیر اعتبارات ذی‌حسابی شهرداری قم خاطرنشان کرد: از این ۱۳۵ میلیارد ابلاغ شده به شهرداری ۸۹ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان تخصیص یافت که از این ۸۹ میلیارد، ۴۳ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان به صورت نقدی و باقی‌مانده آن به میزان ۴۵ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان به شکل اسناد خزانه بوده است.

از قدرتمندی ایران در تولید مواداولیه دارویی تا افزایش۳ برابری درآمدهای نفتی در دولت سیزدهم

تأمین و توزیع بیش از ۴۰ میلیون لیتر نفت گاز در بخش کشاورزی کردستان

جهانبخش نوکانی، مدیر شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی منطقه کردستان در دیدار با فرماندار شهرستان بیجار اظهار کرد: این شرکت با تهیه زیرساخت‌های لازم و هماهنگی‌های صورت گرفته با سازمان جهاد کشاورزی استان سوخت بخش کشاورزی را به صورت الکترونیکی توزیع می‌کند.

وی با اشاره به فعالیت ۵۳۰۰ دستگاه ادوات کشاورزی در شهرستان بیجار و قابلیت‌های کشاورزی این شهرستان افزود: در سه ماه نخست سال جاری ۹ میلیون و ۶۰۰ هزار لیتر سوخت در بخش کشاورزی این شهرستان توزیع شده است.

مدیر شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی منطقه کردستان از افتتاح یک باب جایگاه عرضه فراورده‌های نفتی در شهر بیجار تا اواخر سال جاری خبر داد و خاطرنشان کرد: با فعالیت هفت جایگاه عرضه فرآورده‌های نفتی و سه جایگاه سی‌ان‌جی در این شهرستان و گستردگی جغرافیایی مطلوب جایگاه‌ها، زمینه ارائه خدمات مطلوب و دسترسی بهتر شهروندان به فراورده‌های نفتی به خوبی مهیا شده است.

نوکانی با تاکید بر مزایای اقتصادی و محیط زیستی استفاده از سی‌ان‌جی به جای سوخت مایع از فعالیت دو کارگاه تبدیل دوگانه‌سوز کردن رایگان خودروهای عمومی در شهر بیجار خبر داد و خواستار همکاری و تعامل فرمانداری با این شرکت در جهت فرهنگ‌سازی و ترغیب شهروندان جهت ثبت‌نام در سامانه https://gcr.niopdc.ir شد.

محمدحسین محبیان، فرماندار بیجار نیز با بیان شرایط جغرافیایی و اقتصادی شهرستان خدمات و اقدامات شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی منطقه را لازمه تحرک و پویایی چرخه اقتصادی این شهرستان برشمرد و از زحمات و تلاش‌های کارکنان پخش منطقه کردستان در سوخت‌رسانی مطلوب در این شهرستان قدردانی کرد.

افزایش ۳ برابری درآمدهای نفتی در دولت سیزدهم

افزایش ۳ برابری درآمدهای نفتی در دولت سیزدهم

مطابق آمارهای منتشرشده، در دولت سیزدهم تولید نفت ۶۰ درصد افزایش یافت و درآمدهای نفتی بیش از سه برابر شد، طبق آمار وزارت نفت، تولید نفت ایران از دو میلیون و ۱۰۷ هزار بشکه در سال ۱۴۰۰ به سه میلیون و ۵۷۰ هزار در سال ۱۴۰۳ رسیده و این به معنای افزایش ۶۰ درصدی تولید نفت خام است.

رشد اقتصادی گروه نفت نیز طبق روایت مرکز آمار در سال ۱۴۰۲ به ۲۰.۳ درصد رسید، در حالی که این عدد در سال ۱۳۹۸ برابر با منفی ۳۵ درصد بود، در حوزه صادرات LPG نیز صدور ۳.۲ میلیون تنی این محصول در سال ۱۳۹۹ به ۶.۵ میلیون تن در سال ۱۴۰۲ رسید، همچنین در حوزه ارزش صادراتی نفت‌خام و میعانات گازی نیز دولت سیزدهم توانست درآمد خود را در این حوزه از ۹.۸ به ۳۶ میلیارد دلار افزایش دهد.

کد خبر 767554

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.