کمبود آب و نیروی انسانی دو چالش اصلی صنعت استان سمنان

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان سمنان کمبود آب و نیروی انسانی را به عنوان دو چالش اصلی صنعت استان سمنان برشمرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سمنان، یادگار احمدی امروز _شنبه نهم تیر_ در دیدار خانواده صنعت، معدن و تجارت استان سمنان با نماینده ولی فقیه و امام جمعه سمنان با اشاره به اینکه در استان اقدامات خوبی در زمینه استفاده از پساب در صنعت صورت گرفته است، اظهار کرد: رویکرد اصلی ما، تأمین آب موردنیاز برای صنایع موجود و پیشگیری از ایجاد صنایع آب‌بَر است.

وی کمبود نیروی انسانی را از دیگر چالش‌های عمده استان سمنان برشمرد و افزود: صنعت استان در حال حاضر با کمبود حداقل ۱۰ هزار نیروی انسانی اعم از کارگر ساده و نیروی فنی تحصیل‌کرده مواجه است و این در حالی است که در حال حاضر ۴۰۰ طرح نیمه‌کاره با ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی در استان وجود دارد و با تکمیل این طرح‌ها نیاز به ۱۵ هزار نیروی کار جدید وجود دارد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان سمنان با اشاره به لزوم برگزاری نشست‌های بهره‌وری برای حل چالش کمبود آب صنایع، خاطرنشان کرد: در حال حاضر کمتر از سه درصد منابع آب استان در حوزه صنعت استفاده می‌شود، در حالی که این میزان معادل ۷۰ درصد اقتصاد استان است و اگر حداقل یک درصد از منابع آب کشاورزی به صنعت اختصاص پیدا کند، میزان بهره‌وری افزایش زیادی خواهد داشت.

احمدی، شیوه‌های تخریب معادن را یکی از مسائل مورد انتقاد مردم دانست و تصریح کرد: برای حل این معضل، اقدامات زیادی برای به‌روز شدن شیوه‌های نوین انفجار با تخریب کمتر انجام شده است.

وی کمبود نیروی انسانی در ادارات را از دیگر مشکلات استان برشمرد و افزود: با اینکه وسعت استان سمنان چند برابر بعضی استان‌های کشور است، اما از لحاظ نیروی اداری بسیار کمتر از این استان‌هاست و این امر موجب فشارهای زیادی در زمینه نظارت و بازار شده است.

کد خبر 767488

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.