بهره‌برداری از طرح آب‌رسانی به دومین شهر بزرگ هرمزگان

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور از بهره‌برداری از طرح اضطراری آب‌رسانی به دومین شهر بزرگان هرمزگان در اقدامی جهادی و با هدف پایداری وضعیت آب این منطقه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از هرمزگان، هاشم امینی صبح امروز _شنبه نهم تیر_ در جمع خبرنگاران با بیان اینکه پایداری وضعیت آب آشامیدنی میناب به عنوان دومین شهر بزرگ هرمزگان و تراکم بالای جمعیتی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، اظهار کرد: در این راستا و برای بهبود وضعیت آب آشامیدنی شهر میناب، شش حلقه چاه پس از تجهیز و بهره‌برداری وارد مدار شد.

وی، ظرفیت تأمین آب از این منابع را ۴۰۰ لیتر بر ثانیه دانست و افزود: ارزش این طرح ۴۰۰ میلیارد ریال است که نیاز آبی یک شهر و ۱۲ روستای هم‌جوار را تأمین می‌کند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان گفت: با وارد مدار شدن این چاه‌ها، وضعیت آب آشامیدنی جمعیتی افزون‌بر ۹۸ هزار و ۲۴۱ نفر در شهرستان میناب بهبود پیدا کرد.

عبدالحمید حمزه‌پور، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان نیز در این مراسم ضمن قدردانی از حساسیت وزارت نیرو و شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور نسبت به وضعیت آب آشامیدنی میناب گفت: میناب یکی از شهرهای پرجمعیت هرمزگان است که این سامانه در اقدامی جهادی با هدف گذر از تنش آبی تابستان به بهره‌برداری رسید.

وی ادامه داد: دولت سیزدهم نگاه ویژه‌ای به تأمین آب استان هرمزگان دارد و بهره‌برداری از این سامانه نیز با هدف تحقق وعده دولت به مردم میناب در راستای تأمین آب آشامیدنی با کیفیت و پایدار انجام شد.

حمزه‌پور با اشاره به اینکه آب منطقه‌ای در بهره‌برداری از این سامانه مشارکت داشته است، اظهار کرد: هم‌افزایی مجموعه‌های وزارت نیرو در استان هرمزگان و همراهی و حمایت‌های استاندار هرمزگان باعث شده است تا دغدغه‌های تأمین آب استان نسبت به گذشته کاهش پیدا کند.

کد خبر 767463

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سیدموسوی IR ۱۷:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۰
    1 0
    پارسیان فقط از رو نقشه یکی از شهرستانای هرمزگان هست ، چندین ساله حتی یه افتتاح کوچیک تو پارسیان داشتید.، استان هرچی داره برای میناب و رودان و بشاکرد و تماااام
    • ahmad IR ۰۹:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۱
      0 0
      حرف حقیقت
  • IR ۲۲:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۰
    0 1
    خدا رو شکر آب ساکنین مسکن مهر بنیان سازان در بلوار آل محمد هم دیگه انشاالله قطع نمیشه میتونستید از آب دریای عمان نیز استفاده کنید البته آب شیرین کن نیاز داریم ولی با توجه به افزایش آب دریاها با آب شدن یخهای قطبی بد نیست برای شهرهای جنوبی از آب شیرین کن استفاده بشه تا چاه‌ها برای محصولات کشاورزی استفاده بشه و همه جا را به بیابان تبدیل نکنید
  • محسن IR ۲۱:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۱
    0 0
    کاش طعم اب واقعا عوض خسته شدیم از بس اب خریدیم